Cum ai putea ajunge să fii intervievat de roboți atunci când aplici pentru un job în România

de: Ciprian Ioana
04 12. 2020

Firmele din România se adaptează noilor vremuri și investesc în soluții inteligente de recrutare. Ei bine, dacă până acum te temeai că roboții îți fură joburile, de data asta s-ar putea să ți le ofere.

Roboții își fac loc încet-încet în companiile care vor să-i pună la treabă la activitățile care presupun rutină. Cel puțin așa se întâmplă în primă fază. Doar că sunt unii care duc lucrurile și mai departe. Robotul Arya, spre exemplu, se ocupă deja de recrutări la o instituție financiar-nebancară din România. Și-a găsit un loc în departamentul de resurse umane. 

Numele e inspirat, poate ți-ai dat seama, din personajul din serialul Game of Thronesc.

Robotul care face angajări

Compania susține că a apelat la robot pentru că e mai simplu.

“Nu ne place să muncim anapoda, iar în HR sunt foarte multe chestii repetitive.”Iar pentru asta ne-am luat un robot, iar departamentul de HR se poate ocupa acum de ce e valoros să se ocupe: calitatea angajaților”, a spus pentru economica.net Ana Andrei, manager de resurse umane Provident.

Reprezenta companiei a explicat și ce face, în mod concret, robotul Arya.

“În momentul în care pe o platformă de recrutare apare un candidat Arya îl centralizează, ni-l arată, și daca îi spunem că l-am angaja, începe să pregătească documentele pentru angajare.  De la ofertă, contract, toate acordurile GDPR, fișa pentru examenul de medicina muncii. Și introduce informația în sistemul nostru”, spune Ana Andrei.  Ea a ținut să spună că robotul nu evaluează CV-uri și că interviurile se țin cu oameni reali, angajați ai biroului de HR. “Nu e un AI, deocamdată”, a spus expertul HR.

După angajare, robotul face independent partea de raportare periodică la ANOFM sau AJOFM, o chestiune subliniată insistent de reprezentantul HR al companiei.  Face chiar și formalitățile pentru lichidare.

“După ce am lansat toată povestea asta, am adăugat ulterior partea de fișă de lichidare și plecarea. Adică în momentul în care un contract încetează, Arya începe și pregătește documentele de plecare și închide dosarul de angajare în sistem, inclusiv  nota de lichidare.  Nota asta de lichidare este ‘preferata’ mea. Este o foaie pe care tu trebuie să obții semnături de la mai multe departamente. Conturi neînchise la salarizare, zile de concediu neluate. Minunăția aceea de fișă printată care trebuie plimbată pe la fiecare departament care trebuie să îți dea cu subsemnatul. Și mai e și  în două exemplare. O fișă să rămână la departament, alta să meargă la resurse umane – adaugă expertul HR.