Cum s-a folosit primarul din sectorul 6 de-un video al lui Selly ca să se auto-promoveze
Selly a publicat pe 3 iunie un clip în care laudă măsurile luate într-o școală din sectorul 6. Primarul Gabriel Mutu a profitat de moment ca să se laude. A publicat pe Facebook fragmentul din clip care face referire la școală, pentru ca mai târziu să afle de legea drepturilor de autor și să-l dea jos. Ce s-a întâmplat, de fapt, cu acest moment de promovare și cine a plătit?
În clipul „MI-AU VANDALIZAT MASINA”, publicat de Selly pe YouTube, e prezentată Colegiul „Grigore Moisil” din sectorul 6 și dat exemplu pentru măsurile luate pentru protecția elevilor. Momentul acesta începe în videoul de mai jos de la minutul 5:45 și ține până la 7:14.
Promovarea de produse nu e ceva nou pe canalele de YouTube sau profilurile de Instagram. Toți influencerii au parteneriate cu diferite companii. Lucrurile se desfășoară simplu: influencerul promovează produsul sau serviciul companiei și primește la schimb bani pentru reclama făcută.
În cazul de față, cel mai mult a atras atenția primarul Gabriel Mutu, care a publicat pe Facebook un fragment din clip. Nu a ajutat în acest caz ce zice Selly în clip: „Felicitări liceului, felicitări Primăriei Sectorului 6! Mi se pare o treabă foarte, foarte mișto. Sper să fie așa în toate școlile”.
Cine a plătit promovarea făcută de Selly?
„Condițiile de confidențialitate nu ne permit să facem public numele clientului. Putem spune că reclama este despre metodele de prevenție folosite de companii sau instituții”, a afirmat Claudiu Ilioiu, Head of Global Talent United (divizie din cadrul Global Records), citat de Paginademedia. Într-o precizare pentru PLAYTECH, Claudiu a spus că e vorba de un beneficiar privat, care se ocupă de furnizarea soluțiilor folosite și la colegiul „Grigore Moisil”.
Primăria n-a plătit, dar primarul Mutu a vrut să profite de moment. Publicația Buletin de București a discutat cu primarul. Acesta a reconfirmat că nu este vorba despre bani publici cheltuiți în toată această situație. Dar videoclipul a fost distribuit pe Facebook de Gabriel Mutu. Însă l-a șters când a aflat că există ceva numit drepturi de autor. Pe care nu le avea pe acest clip.
Pentru aceeași publicație, Claudiu a explicat că a fost un promo pentru bune practici și s-a ales locația respectivă de către beneficiar, fiind o locație care respectă bunele practici. „[…] putea să fie orice școală din orice sector. […] Nu a fost niciun contract de colaborare cu o instituție a statului”.
Bănuielile că Selly ar fi colaborat cu primăria, via agenția care îl reprezintă, au venit și pe fondul unui articol de pe site-ul oficial al instituției. „Investițiile din ultimii ani ale Primăriei în infrastructura școlară și în laboratoare moderne de studiu, inclusiv prin predarea lecțiilor cu ajutorul realității virtuale, sunt motive suplimentare pentru care tot mai mulți părinți aleg să își înscrie copiii la școlile din Sectorul 6”, susține primăria. Modul în care Gabriel Mutu a folosit clipul nu a ajutat deloc, cel puțin nu pe Selly.
ACTUALIZARE 5 iunie: articolul a fost editat pentru a adăuga explicații suplimentare despre cine e beneficiarul promovării din clipul publicat de Selly pe canalul lui de YouTube.