Clasamentul care-ți arată de ce Amazon l-a făcut atât de bogat pe Jeff Bezos

de: Ciprian Ioana
25 01. 2020

Jeff Bezos și gigantul pe care-l controlează, Amazon, nu mai au nevoie de nicio prezentare. Iar datele din raportul Brand Finance Global 2020 confirmă acest lucru.

Ca la fiecare început de an, cei de la Brand Finance vin cu un clasament al celor mai valoroase branduri ale lumii. Evident că topul e dominat de americani, dar din top 10 nu lipsesc nici chinezii. Companiile asiatice, fie că e vorba de tehnologie sau business, se regăsesc în acest top.

Clasamentul e dominat de Amazon, care, pentru al treilea an consecutiv, și-a păstrat titlul de cel mai valoros brand al lumii. Este, de asemenea, și primul brand din lume care depășește valoarea de 200 de miliarde de dolari, potrivit raportului Brand Finance Global 2020.

Cele mai valoroase branduri ale lumii

Clasamentul celor mai valoroase branduri ale lumii e condus de americanii de la Amazon. Urmează tot niște companii din Statele Unite – Google, Apple și Microsoft, din zona tehnologiei. Sud-coreenii de la Samsung sunt abia pe locul 5 în clasamentul Brand Finance Global 2020.

În zona companiilor din zona media, Disney rămâne brandul cel mai bine cotat și, în clasamentul general, a urcat puternic în acest an – de pe locul 25 pe locul 17. E posibil ca la această creștere să fi controbuit și recenta lansare a serviciului de streaming video, cu care vrea să se bată cu giganți precum Netflix.

Facebook este pe locul 7 în topul celor mai valoroase branduri, iar Huawei încheie top 10. De remarcat că, în primele 20 cele mai valoroase branduri ale lumii, se află doar o singură compania din Europa. E vorba de constructorul auto Mercedes-Benz, marcă deținută de germanii de la Daimler.

La capitolul cel mai puternic brand global, Ferrari ocupă primul loc, iar pe locul al doilea este Disney. Pe a treia poziție sunt chinezii de la WeChat. Raportul poate fi consultat AICI.

Cum se realizează clasamentul condus de Amazon

Brand Finance stabilește valoarea brandurilor din clasament prin estimarea veniturilor viitoare. E motivul pentru care acest clasament vine la început de an. Ulterior, aceste venituri sunt atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevență care ar putea fi pretinse pentru folosirea brandului. Astfel, se ajunge la valoarea de brand, definită ca beneficiul economic net pe care un proprietar l-ar obține prin licențierea brandului pe piața liberă.

Forța brandului reprezintă eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția. Se analizează investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate) și impactul acestora în performanța de piață.