Ce e Stellantis, grupul auto de care n-ai auzit, dar de la care vei cumpăra mașini curând

de: Ciprian Ioana
26 10. 2020

Specialiștii din industria auto vorbesc de multă vreme despre faptul că domeniul are nevoie de consolidare. E, poate, singura strategie prin care unele mărci pot rezista pe piață într-o competiție acerbă și cu o direcție clară spre electrice. Așa a apărut și Stellantis.

Industria auto caută să se consolideze, iar brandurile mai mici sau mai mari preferă chiar să bată palma cu rivalii decât să dispară de pe piață. Viitorul e creionat acum de electrice și hibride, dar momentul în care piața se va duce inevitabil și spre modele autonome nu e departe.

Așa a apărut și Stellantis, care a devenit al patrulea cel mai mare grup auto din lume. E, de fapt, entitatea rezultată din fuziunea dintre grupurile Fiat Chrysler (FCA) și grupul francez PSA – adică deținătorul mărcilor Peugeot, Opel și Citroen.

Stellantis, noul gigant din industria auto

Noul constructor de autovehicule creat prin fuziunea grupurilor se va numi Stellantis, nume inspirat de cuvântul latin „stello”, care înseamnă „luminat de stele”. Cele două companii auto au anunțat că numele a fost ales în urma unui proces comun de decizie. Stellantis va fi numele companiei create și nu va apărea pe grila vreunui model, fiind numele noului constructor la nivel corporativ.

Numele e, de-acum, oficial – autorităţile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană au aprobat fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul francez PSA, după ce producătorii auto s-au angajat să îndeplinească dubla provocare cu care se confruntă industria: finanţarea vehiculelor prietenoase cu mediul şi pandemia de coronavirus (Covid-19), scrie Reuters.

Peugeot-Citroen și Fiat Chrysler au finalizat în decembrie 2019 planurile de fuziune și estimează că procesul va fi încheiat în prinul trimestru al anului 2021. CEO-ul Peugeot Citroen, Carlos Tavares, a fost desemnat CEO-ul Stellantis pe o perioadă de 5 ani.

Stellantis va fi în top trei constructori la nivel mondial, cu livrări de 8,7 milioane de autovehicule în toată lumea. Grupul va conține 13 mărci, printre care Peugeot, Citroën, Opel, Dodge și Jeep.