Câți bani a făcut Google de pe urma ta, în ultimii 20 de ani

de: Teodora Tudosie
05 02. 2020

Deși serviciile oferite de Google sunt gratuite, compania tot face bani în fiecare zi de pe urma fiecărui utilizator pe care îl are.

Principala sursă de venit a companiei o reprezintă reclamele pe care le afișează. Fie că vezi acele link-uri sponsorizate atunci când dai un search, fie că vezi reclamele cărora le poți da skip după cinci secunde pe YouTube, ambele aduc sume importante companiei. În 2019, compania mamă, Alphabet, a încasat 133 de miliarde de dolari doar din reclamele afișate pe platformele sale. De la primele reclame pe care le-a afișat și până acum, compania a ajuns să facă aproape 800 de miliarde de dolari de pe urma utilizatorilor care le-au văzut.

Google face bani din reclame încă din 2001, ddar pe atunci, nu era o subsidiară a Alphabet. Din YouTube, compania face bani din 2006, atunci când platfoma a fost cumpărată cu 1,65 miliarde de dolari.

Publicația TheNextWeb a făcut o analiză a banilor încasați de companie de pe urma reclamelor și ne arată cum Alphabet a de venit, de fapt, cea mai mare companie de publicitate din lume. Îți arată și exact câți bani a făcut compania de pe urma ta și a altor utilizatori ca tine.

Câți bani a făcut Google pentru că te-ai uitat tu la reclame

TNW a calculat câți bani generează în fiecare un utilizator obișnuit al serviciilor companiei.

Încasările anuale din reclame ale companiei arată așa:

Pentru a ajunge la o sumă concretă, cei de la TNW au împărțit încasările din fiecare an la numărul de utilizatori. Google nu oferă aceste date, însă au găsit o modalitate prin care să aproximeze. Întâi, s-a aflat numărul total al utilizatorilor de internet pe fiecare an.

Apoi, s-a identificat cota de piață a motorului de căutare pentru fiecare an, începând cu 2001. Ulterior, s-au corelat aceste date și s-a ajuns la un număr aproximativ al persoanelor care au folosit motorul de căutare Google, în fiecare an.

În final, s-au împărțit veniturile anuale din reclame la numărul de utilizatori. S-a ajuns la acest rezultat:

În total, un utilizator obișnuit al serviciilor Google, dacă le folosește din 2001, a contribuit cu 349,29 dolari la veniturile din reclame ale companiei.