Câți bani face YouTube din reclame: suma a explodat în ultimii ani

Câți bani face YouTube din reclame: suma a explodat în ultimii ani
Alexandru Puiu
Alexandru Puiu
09:03 04.02.2020

În teorie, poți plăti ca să scapi de reclamele de pe YouTube. În practică însă, prea puțini utilizatori fac asta, iar Google face o grămadă de bani.

Pentru prima dată, în conferința de anunțare a profitului pe trimestrul patru din 2019, cei de la Google au fost mai transparenți în privința profitabilității YouTube. La cât de agresive au devenit reclamele pe platforma de streaming, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că se câștigă bani frumoși, dar nu te-ai fi așteptat la o asemenea sumă.

Alphabet, compania mamă a Google, YouTube și alte câteva divizii importante, a anunțat că a generat încasări de 46,1 miliarde de dolari în 2019. Aceasta este o creștere a profitabilității de 18% de la an la an. Din această valoarea fabuloasă, YouTube a generat 15,15 miliarde de dolari, care reprezintă o creștere de 86% comparativ cu 2017.

În contrast cu această performanță, afacerea centrală a Google, profitul din căutări, a crescut cu 40% în ultimii doi ani, până la 98,1 miliarde de dolari. Rata de creștere este cu atât mai spectaculoasă, cu cât respectiva divizie are deja un nivel de maturitatea care nu te-ai fi așteptat să mai facă atât de mulți bani.

Revenind însă la YouTube, CEO-ul Sundar Pichai a insistat pe creșterea profitabilității serviciului de streaming și a definit-o ca fiind cea mai spectaculoasă din companie. În ceea ce privește celelalte divizii din Alphabet, divizia de hardware și proiectele sale de sine stătătoare, se pare că au început să fie destul de profitabile, atingând pragul de 5,3 miliarde de dolari, în creștere cu 10% față de anul anterior. Cel puțin în teorie, această valoare sugerează faptul că Pixel 4 s-a vândut un pic mai bine decât Pixel 3.

Una peste alta, ”celelalte divizii” ale Alphabet, diferite de motorul de căutare Google și platforma YouTube, au înregistrat o creștere de 56% pe ultimii doi ani. În consecință, se comportă mai bine decât Google din prisma ratei de creștere.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI