Britanicii critică Sandero și așa vezi ce e Dacia, de fapt, pentru Europa

de: Răzvan Băltărețu
08 01. 2020

Până acum, Dacia s-a bucurat de succes în Europa prin modelele Sandero și Duster. Și nimeni n-are pretenții de la ele, pentru că sunt mașini ieftine, oricât ar încerca Renault să te convingă de altceva. Acum, publicația Top Gear publică un articol cu impresii despre mașina românească. Și, ei bine, verdictul e dur și previzibil.

Mașinile Dacia sunt, în esență, mașini Renault cu altă emblemă, altă caroserie și dotări mai puține. Desigur, și prețurile sunt mai mici. Compania franceză a încercat, prin diverși, să spună că-i o alegere smart, că oamenii o vor pentru că le oferă tot ce-au nevoie, dar realitatea e aceeași, oricum ai spune-o. De data asta, Top Gear are câteva impresii despre Sandero.

„Versiunea de bază e 8.255 euro. Și când zicem de bază, vrem să zicem mânere nevopsite la ușă. Nu ai radio. Nu ai aer condiționat. Dar, hei, Porsche și Ferrari cer sume de șase cifre pentru acest tratament sadomasochist. Și nici nu-ți dau locuri suplimentare”, notează britanicii.

„Deși e o companie românească, Dacia este, de fapt, o prelungire a Reanult, așa că [mașinile Dacia] au cutie de viteze Renault, motor Renault, dar evită ecranele tactile ale Renault. Dacă crezi că mașinile și-au atins vârful de inovație în anii ’90, atunci [Sandero] e ce-ți trebuie”, continuă Top Gear.

De fapt, recenzia de-acum n-ar trebui să te surprindă. În 2018, Jeremy Clarkson, alt britanic și mare iubitor de mașini, a avut o recenzie pentru Duster. Și a dat de toți pereții cu mașina.

Cu bune și cu rele, merită să iei o Dacia?

Dacă ești român, probabil nu-ți pasă de ce zic britanicii, francezii sau belgienii de Dacia. Până la urmă, are un preț decent pentru cât de puțin îți oferă. Dar în cazul acestei recenzii de la Top Gear, ține cont că e pentru britanici. Așa că avem și un verdict pe care trebuie să-l raportezi la piața britanică.

„[…] micul Sandero e la fel de relevant acum ca atunci când a fost lansat în 2007 înainte de criza economică. Și asta nu doar datorită prețului, dar și pentru că e extraordinar de simplu. Simplu de condus, de folosit comenzile din interior, de cumpărat și de rulat. E o mașină cinstită, care nu face promisiuni pe care nu le poate ține.”
Top Gear despre Dacia Sandero

Publicația încheie într-o notă mega optimistă: lumea e ceva mai bună când mașinile sunt doar obiecte de folosit și nu te taxează suplimentar pentru acest privilegiu.