Bilete mai ieftine după izolare: cum au readus companiile aeriene oamenii înapoi în avioane

de: Ciprian Ioana
06 06. 2020

Perioada de restricții a fost una dura pentru companiile aeriene și multe dintre ele și-au pus pe hârtie scenariul unui faliment. După ridicarea măsurilor, însă, au făcut tot posibilul să se mențină pe linia de plutire.

Martie și aprilie au fost luni moarte din punct de vedere al încasărilor pentru companiile aeriene. Încă din prima jumătate a lunii martie, multe țări europene au început să ia măsuri de stopare a răspândirii coronavirusului și să limiteze deplasările. Au fost interzise multe curse aeriene și multe aeroporturi au fost, practic, goale.

Luna mai a venit însă cu o ușoară revenire. Țările au început să ridice restricțiile, iar companiile aeriene au venit cu tot felul de strategii pentru a-i aduce pe oameni înapoi în avioane, chiar dacă măsurile legate de distanțare socială nu permit ocuparea tuturor locurilor.

Una dintre direcțiile pe care s-a mers a fost cea a biletelor ieftine. Și se pare că a ajutat într-o oarecare măsură.

Bilete mai ieftine la zborul cu avionul

Un raport al Asociației Internaționale de Transport Aerian – IATA – arată că prețul biletelor a fost redus, în medie, cu 23%. Asta a dus la o creștere a traficului aerian de pasageri cu 30% la nivel mondial.

Nu e mult, e drept, dar e ceva.

„Operatorii aerieni au nevoie de numerar din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19) şi caută să încurajeze pasagerii să zboare, oferindu-le preţuri scăzute ale biletelor. Dificultatea o reprezintă majorarea costurilor, din cauza restricţiilor în vigoare”, spune economistul şef al IATA, Brian Pearce, citat de Reuters.

În Europa, situația a arătat în felul următor: companiile aeriene low-cost, inclusiv Wizz Air şi Ryanair, au anunţat că se aşteaptă să câştige clienţi de la operatorii de linie în urma preţurilor mai scăzute. Același trend se observă și-n Asia, acolo unde țările au ieșit mai devreme din pandemie. Traficul în state precum China, Coreea de Sud și Vietnam a crescut cu 25%.

Asociația care vine cu aceste date reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial. În acest context, operatorii au făcut apel și la guverne – să susțină revenirea economică prin diverse pachete de ajutor sau credite garantate într-o proporție cât mai mare de stat.