Anunț extraordinar de la CEC Bank: cât pot clienții să-și amâne ratele

de: Răzvan Băltărețu
16 03. 2020

CEC Bank e prima mare bancă din România care a luat o decizie importantă pentru persoanele fizice cu credite. Banca a anunțat că, pe fondul pandemiei COVID-19, le permite clienților să-și amâne plata ratelor.

CEC Bank a anunțat că plata ratelor va fi amânată cu o lună pentru toate creditele acordate persoanelor fizice. Măsura se aplică automat tuturor clienţilor care nu dispun în conturile deschise la bancă, la data scadenţei, de sumele aferente plăţii ratelor la credite şi limite de credit prin carduri. Nu sunt necesare demersuri suplimentare şi este valabilă pentru toate creditele: pentru locuinţe, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri, notează News.ro.

CEC Bank îi sfătuieşte însă pe clienţii care au acces la soluţii de plăţi la distanţă (internet banking sau/şi mobile banking) să îşi ramburseze ratele chiar şi în această perioadă. Asta pentru că, la următoarea scadenţă, e posibil să aibă o presiune mai mare asupra bugetului. Vor avea de rambursat şi rata amânată, şi rata scadentă din luna respectivă.

„[…] am decis să acţionăm proactiv pentru a veni în ajutorul clienţilor CEC Bank care trec printr-o situaţie dificilă în această perioadă. Astfel, CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clienţii persoane fizice, sperând ca astfel să contribuim, prin măsuri de distanţare socială, la reducerea răspândirii virusului. În funcţie de cum evoluează situaţia, vom ajusta măsurile astfel încât să venim în ajutorul clienţilor noştri.”
Bogdan Neacşu, preşedinte – director general al CEC Bank

Ce se întâmplă însă cu durata contractului creditului la CEC Bank

Banca a mai transmis că, pentru perioada de amânare de 30 de zile, nu se vor aplica penalităţi. Totodată, clienţii nu vor fi raportaţi la Biroul de Credit. În egală măsură, durata contractului va rămâne neschimbată. Nu va fi necesară semnarea unor acte adiţionale.

CEC Bank le recomandă totodată tuturor clienţilor ca în această perioadă să utilizeze canalele alternative, precum Mobile Banking şi Internet Banking. Aceste platforme oferă acces la operaţiunile bancare curente, precum transferuri către terţi, plata facturilor, constituirea de depozite şi plata ratelor la credite. Recent, banca a anunţat posibilitatea deschiderii conturilor la distanţă, 100% online, inclusiv pentru clienţii noi prin intermediul serviciului CEC IN.

„În ceea ce priveşte clienţii persoane juridice, CEC Bank este pregătită să vină în sprijinul celor care se confruntă cu dificultăţi economice, cum ar fi suspendarea activităţii sau reducerea acesteia, în contextul actual. Comunicarea este esenţială în această perioadă şi de aceea, Banca recomandă clienţilor persoane juridice să contacteze Client Manager-ul lor dacă se confruntă cu probleme. Banca va căuta soluţii personalizate pentru business-urile afectate şi va trata cu celeritate fiecare caz şi situaţie în parte.”
CEC Bank

CEC Bank are, în prezent, peste 2 milioane de clienţi. Dispune de cea mai extinsă reţea naţională, cu peste 1.000 de sucursale şi unităţi teritoriale. Unicul acționar e statul român.