Anunțul dezastruos pentru milioane de români cu mașini pe motorină și benzină și nu numai. Se cere falimentul imediat
Piața asigurărilor trece iar printr-un moment dificil. De data asta e vorba de compania Euroins. Asta după ce aceeași companie a evitat falimentul în 2019.
În 2019, Euroins a avut un proces în care i se cerea falimentul de către unul dintre service-urile de brand ale producătorului Man. De această dată, asigurătorul cu acționariat bulgar are probleme și cu alte nume mari din domeniu, printre care Automobile Bavaria (cel mai mare dealer BMW din România) sau ATP Motors, unul dintre cei mai mari dealeri Mercedes din Ardeal și din țară.
Alte patru firme mai mici din domeniul auto, printre care și service-ul Man, se alătură dosarului de faliment. Dat fiind că este unul dintre marii jucători pe piața RCA, Euroins are mii de procese în care se judecă pentru plata unor daune și, în câteva cazuri i s-a cerut chiar falimentul.
În 2019, MHS Truck Service, reprezentanță Man în România și parte și din dosarul actual, a invocat o creanță de 177.000 de lei pentru a cere falimentul asigurătorului cu acționariat bulgar. După înregistrarea cererii, Euroins a plătit și conflictul s-a încheiat amiabil.
Ce se întâmplă acum cu Euroins?
De data asta sunt șase firme care cer falimentul, printre care și nume mari din zona auto. Automobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW și companie cu afaceri de 415 milioane de euro în 2019, sau ATP Motors, dealer și service Mercedes care domină județele Maramureș, Bihor și Bistrița Năsăud și care are o prezență importantă și în Cluj, notează Economica. Celelalte firme sunt service-uri și dealeri din Moldova,București și Ardeal, adică Mat Color Auto, Motors Mivado(concesionar Fiat Chrylser în Baia Mare) și RM Motors Company.
Cumulat, întregul dosar nu sare de un milion de euro. Raportat la dimensiunile Euroins, aceasta ar însemna vânzările de RCA pe o singură zi, într-o perioadă bună, însă nu neapărat sumele invocate constituie elementul de interes. Firmele care îi cer falimentul invocă, în principal, faptul că Euroins a plătit doar parțial facturile emise pentru reparația mașinilor în baza RCA.
Situația Euroins de acum a reamintit de falimentul Astra Asigurări, decis definitiv în aprilie 2016. Atunci, Fondul de Garantare a Asiguraților a estimat că valoarea despăgubirilor din dosarele Astra Asigurări este de 650 milioane lei, conform HotNews. La acel moment, fondurile FGA erau de 1,038 miliarde lei.