Anunț deosebit pentru românii cu cont bancar: cea mai mare bancă a anunțat ce le pregătește celor cu rate

de: Andrei Simion
15 04. 2020
Inquam Photos / Octav Ganea

Zeci de mii de români se confruntă acum cu o dilemă: își amână sau nu ratele? Cea mai mare bancă din România susține că lucrează la un instrument care să-i ajute în această perioadă. Sistemul prin care pot cere amânarea ratelor rămâne la locul lui, dacă vrei să profiți de el.

Gabriela Nistor, director general adjunct Retail Banking, Banca Transilvania, a explicat la ce mai lucrează această bancă în această perioadă. Românii cu rate iau în calcul să și le amâne. Problema e că dobânda merge înainte, iar la finalul crizei medicale s-ar putea trezi cu mai mult de plătit.

Banca Transilvania, prin Nistor, susține că atunci când un client dorește să aplice pentru amânarea ratelor la credite, pune în balanță situația lui și a familiei, procentul scăderii veniturilor, dar și cât de lungă va fi perioada în care va fi afectat.

„[…] noi vom pune în scurt timp la dispoziția clienților un mic simulator în care clientul să vadă cum va fi afectată rata sa în viitor. Iar în cazul în care el are într-adevăr nevoie deoarece trece printr-o perioadă dificilă, suspendarea amânării ratelor de plată reprezintă cu adevărat o mână de ajutor pentru gestionarea venitului lunar, afectat de contextul prin care trecem. […] trebuie să punem în balanță acest beneficiu pe termen scurt cu prelungirea perioadei contractuale în paralel cu recuperarea dobânzilor pe perioada amânată.
Gabriela Nistor, Banca Transilvania, citată de HotNews

Câți români cu rate la bancă au cerut până acum amânarea?

Gabriela Nistor a afirmat pentru aceeași publicația că au apelat în jur de 30.000 de clienți persoane fizice pentru amânarea ratelor. „Până în momentul de față, o treime a beneficiat de amânări a ratelor – atât ca parte din programul BT (valabil intre 14 martie până la apariția normelor metodologice OUG, adică 6 aprilie), cât și pe OUG. Celelalte solicitări sunt în curs de analiză și procesare”, a adăugat aceasta.

În medie, Banca Transilvania primește în jur de 2.000 de solicitări pe zi. Acestea vin atât prin site-ul băncii, cât și prin call center sau aplicația BT Visual Help.

În altă ordine de idei, dacă ești sau nu client Banca Transilvania, e bine să știi că, recent, banca a anunțat că transformă aplicația BT Pay într-un hub pentru carduri de la alte bănci. Astfel, banca le va permite clienţilor să adauge şi carduri emise în România de alte bănci sau fintech-uri. Asta înseamnă că poți, de exemplu, să adaugi carduri Revolut, Monese și nu numai.