Aceste camioane care se conduc singure apar în 2021
Începând cu începutul anului 2021, Torc Robotics intenționează să implementeze un prototip îmbunătățit Freightliner Cascadia în testarea tehnologiei autocamioanelor autonome.
Această nouă generație de camioane de testare Freightliner Cascadia, dezvoltată cu Daimler Trucks din America de Nord, va contribui la dezvoltarea tehnologiei de conducere automată de nivelul 4 – adică un nivel de automatizare ridicat.
Camioane care se conduc singure
Camioanele de testare, cunoscute intern sub denumirea de “Gen 2” sunt a doua iterație de camioane dezvoltate în comun de cele două companii și reprezintă o etapă importantă de-a lungul călătoriei Daimler-Torc “de a deveni standardul în autocamioane cu conducere automată și de a-și avansa misiunea de salvare de vieți”, potrivit unui comunicat publicat de cele două companii.
Prin co-dezvoltarea unui Freightliner Cascadia de nivel 4, deja echipat cu “componente critice pentru siguranță” și integrarea tehnologiei suplimentare necesare pentru capacitatea de auto-conducere, cele două companii speră să “reinventeze ideea de camion”, a continuat declarația.
“Pentru a îndeplini cerințele de performanță ale unui camion cu conducere automată, șasiul tradițional al camionului trebuie reinventat. La fel ca orice inovație majoră, necesită o abordare treptată către produsul final. Facem acest pas la un moment dat, cu siguranța ca principiu de conducere”, a declarat Michael Fleming, CEO al Torc.
“Știam de la bun început că tehnologia de conducere automată nu poate fi comercializată fără un OEM. În camioane, există doar o mână de OEM și am avut norocul să ne alăturăm liderului industriei”, a spus el.
Standarde de siguranță și eficiență pentru camioanele autonome
Camioanele cu conducere automată gata de intrat pe piață trebuie să imite acțiunile celor mai experimentați și mai siguri șoferi de camioane.
Torc și Daimler lucrează pentru a dezvolta software și hardware care pot fi integrate perfect pentru a gestiona în mod fiabil defecțiunile componentelor critice siguranței vehiculului, cum ar fi frânarea, direcția, distribuția de energie și mesageria.
Viziunea echipei pentru o platformă vehicul de nivel 4 este una în care ideea de autonomie și comportamentele software funcționează împreună.
În cazul unei defecțiuni a frânei într-un camion de nivel 4, de exemplu, componentele de redundanță ar menține capacitatea vehiculului de a încetini și opri fără intervenția umană.
Software-ul Torc de conducere automată ar putea fi apoi capabil să manevreze într-o locație sigură, astfel încât un echipaj de asistență să poată repara sistemul de frânare.
Intuiția umană în sisteme de conducere autonomă
Un alt comportament integral la care echipa lucrează este modul în care șoferii de camioane experimentați sunt capabili să simtă defecțiuni ale componentelor.
“Inginerii noștri de software lucrează cu șoferi de camioane cu înaltă calificare pentru a înțelege această experiență și a transpune această intuiție umană în senzori și algoritmi încorporați”, a spus Fleming.
Ambele companii au declarat că vor lansa camioane cu conducere automată numai atunci când sunt sigure și fiabile, mai degrabă până la o dată stabilită. Fleming a spus că este convins că echipa își va atinge obiectivul.
“Suntem doi pionieri care ne unim forțele – înțelegem complexitatea comercializării tehnologiei de conducere automată”, a spus Fleming. “Misiunea noastră este de a salva vieți, iar viziunea noastră este de a deveni standardul în autocamioane cu conducere automată”.