Acest vehicul electric nu necesită încărcare și e perfect pentru București

de: Paula Artin
08 12. 2020

Aptera, compania producătoare de mașini care s-a închis în 2011, după ce nu a reușit să obțină finanțare pentru mașina sa electrică cu trei roți, s-a întors cu un nou vehicul electric solar despre care pretinde că nu are nevoie niciodată de încărcare, cel puțin pentru majoritatea șoferilor.

Aptera prezice că modelul său de top, cu o baterie de 100 kWh, poate ajunge până la 1.600 de kilometri autonomie.

Nu trebuie să-l încarci; acest vehicul o face singur

Noul vehicul cu trei roți, pentru două persoane – sau doi adulți plus animalele de companie, așa cum sugerează specificațiile sale –, are un sistem de acoperiș solar care poate oferi o autonomie de până la 75 de kilometri pe zi, deci dacă ai acel model de top și adaugi nivelul de încărcare de la panourile solare în timp ce este parcat, atunci gama 1.000 pare posibilă.

Deși, după cum subliniază Car and Driver, vehiculul nu funcționează doar cu energie solară în timp ce este condus.

“Cu tehnologia Aptera’s Never Charge, sunteți condus de puterea soarelui. Setul nostru solar încorporat vă menține bateria completă și oriunde doriți să mergeți, pur și simplu mergeți”, a declarat co-fondatorul Aptera Chris Anthony într-un comunicat de presă.

“Never Charge este încorporat în fiecare Aptera și este conceput pentru a recolta suficientă lumină solară pentru a călători peste 17.700 de kilometri pe an în majoritatea regiunilor”.

Vehiculul este curbat și ușor, conform imaginilor și fișei tehnice, și are un coeficient de tracțiune de doar 0,13 – comparativ, Modelul 3 al Tesla are un coeficient de tracțiune de 0,23, iar SUV-ul electric Volkswagen ID 4 este la 0,28.

Vehiculul cu tracțiune pe față poate merge de la zero la 100 km h în 5,5 secunde, iar modelul său cu tracțiune integrală poate ajunge la 100 km h în 3,5 secunde.

Comenzile pentru modelele Paradigma și Paradigma Plus ale Aptera sunt deschise acum, pentru un depozit rambursabil de 100 de dolari. Prețul va varia între 25.900 și 46.000 de dolari – sau mai mult pentru vehicule personalizate – iar compania se așteaptă să le livreze în 2021.

În 2011, Aptera a închis după ce a eșuat în obținerea unui împrumut de 150 de milioane de dolari pentru a produce Aptera 2e, care a fost certificat de Departamentul de Energie al SUA.

Președintele și CEO-ul Paul Wilbur a declarat atunci că a Aptera “contribuit cu noi tehnologii pentru a construi un viitor pentru o conducere mai eficientă”.