Acest Renault ieftin ar putea fi reinventat drept o Dacia electrică low-cost

de: Răzvan Băltărețu
20 01. 2020

Bilanțul Renault la început de an arată că Dacia și Lada au fost mărcile care i-au mai redus din scădere. Din 2020 înainte o să fie vorba și de mașini electrice, iar aici compania franceză s-ar putea să aibă o idee foarte bună.

Vânzările mașinilor marca Renault au scăzut cu 6,9% la 2,36 milioane de vânzări. La nivel de grup, scăderea a fost însă de 3,4%. Salvarea a venit de la Dacia (creștere de 5,1%, la 736.570 vânzări) și Lada (creștere de 3,6%, la 412.889 vânzări). Pentru 2020 și 2021 se vehiculează că vom avea și-o Dacia electrică, în sfârșit, chiar dacă Renault sau compania locală nu se agită prea tare în direcția asta.

În afară de Renault Zoe, disponibilă și pe piața locală, și modelul K-ZE lansat pe piața din China, asul din mâneca producătorului francez ar putea fi un Twingo electric.

Renault Twingo care ar putea fi, foarte bine, o Dacia electrică ieftină

În decembrie 2019, Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, a explicat ce se întâmplă cu mașinile electrice și hibride. „Am văzut că au apărut multe știri despre Dacia electrică în ultima vreme. Sigur va exista o Dacia hibridă și sigur va exista și un model electric. Întrebarea este când va fi lansat acest model electric. […] O vom aduce când piața este pregătită”, a comentat acesta.

Tot pe final de 2019, Philippe Buros, vicepreședinte senior Renault și președinte al companiei pentru Europa, a spus că Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare. „Principalul argument de achiziţie pentru modelele Dacia este raportul calitate-preţ, iar o parte din această filosofie este că Dacia preia tehnologia disponibilă în gama Renault, dar cu o mică întârziere”, a spus acesta.

Astfel, în 2020, Renault Twingo ar fi un nou model ieftin al producătorului. După K-ZE, destinat pieței din China, Twingo ZE ar fi mașina europeană cu preț mai mic de 25.000 euro și undeva sub Zoe.

Mașina ar avea un motor de 82 CP, preluat de la Smart, și un acumulator mai mic decât pe Zoe, dar care să-i asigure, totuși, o autonomie de 200 până la 250 kilometri. De ce ar fi justificată preluarea acestui model de către Dacia? Pentru că o mașină electrică e utilă, mai ales, în oraș. Cu un cost mai mic al ei, dar cu suficientă autonomie cât s-o încarci săptămânal, ar fi un mix de care ambele companii ar avea nevoie și nu doar în România.