Aceasta este cea mai bună și cea mai proastă mașină a tuturor timpurilor

de: Ozana Mazilu
18 12. 2020

În prezent, Yugo are peste 30 de ani de existență, numită de unii ca fiind cea mai proastă mașină din lume construită vreodată.

Venită din statul iugoslav ca prima sa marcă de mașini, a fost construită pe rame subțiri cu la fel de multă instabilitate și erori de proiectare.

Cu toate acestea, a fost vândută chiar în SUA și în toată Europa și a devenit un brand indiferent de ceea ce cred oamenii. Era o mașină pe care toată lumea o iubea ca s-o urască. Era aproape ca o obsesie în lumea occidental – să o urăști pe Yugo, dar în secret să-ți placă să faci asta. Trebuie să recunoști, chiar și tu probabil ai auzit cel puțin o glumă despre Yugo!

A fost un brand la urma urmei, la fel cum Apple este urât astăzi pentru telefoanele sale scumpe și de calitate îndoielnică. Dar despre ce este cu adevărat mașina Yugo?

Cum a fost tratată această mașină în mass-media și printre recenzori

Peste 800.000 de mașini Yugo au fost construite de-a lungul a patru decenii, ceea ce ce este mult. Însemna că micuța mașină a avut parte de cerere, în ciuda tuturor reclamelor negative.

Yugo trebuia să fie un vehicul socialist ieftin pe care fiecare gospodărie îl poate avea (cum ar fi VW Bubba a lui Hitler). Bineînțeles, dacă ai ceva atât de ieftin, va avea defecte. Proprietarii s-au plâns mult de lucruri precum defecțiuni premature ale motorului, uși, cutie de viteze nesigure și multe altele.

În scurt timp au început să apară glume, precum aceasta: „De ce este încălzit geamul din spate al lui Yugo? Pentru a-ți menține mâinile calde atunci când o împingi”.

Indiferent de glume și reclamații, micuța super-mașină Yugo a primit peste 7.500 de comenzi din Statele Unite înaintechiar de a ajunge acolo.

Răspândirea și comercializarea mașinii YUGO în SUA

Speranțele erau mari acolo unde publicitatea a fost agresivă, cu reclame care sugerau americanilor că fiecare gospodărie ar trebui să aibă un Yugo.

Iugoslavia a considerat că a ajuns, în cele din urmă, la un jackpot și că va simți beneficiile capitalismului. Apoi, în curând a venit dușul rece, în timp ce revistele și publicațiile americane locale au făcut test drive-uri Yugo și au zis despre ea că e „departe de a fi o mașină”.

Mulți au fost șocați cât de proastă era mașina, nu le venea să creadă că își cheltuiesc banii pe ea. Totuși, importul acestei mașini în America de Nord a fost mare, până când au început războaiele din Balcani. Acesta a fost sfârșitul lui Yugo, la fel ca statul.