Schimbare mică, impact mare. Ce mutare surpriză pregătește Instagram
Instagram testează o schimbare mică de design, dar care ar putea avea un impact mare asupra tuturor utilizatorilor rețelei sociale.
„Vrem ca urmăritorii tăi să se concentreze pe ceea ce publici tu, nu pe numărul de aprecieri pe care-l primești. În timpul acestui test, doar persoana care a publicat imaginea sau clipul video va vedea numărul total de aprecieri primite”, așa ar suna descrierea acestei schimbări de design.
Ascunderea numărului de like-uri, de aprecieri ar putea reduce mentalitatea de turmă în care oamenii dau like doar la postările care au deja foarte multe aprecieri. Mai mult, ar putea reduce competitivitatea de pe platformă, din moment ce utilizatorii nu-și vor mai putea compara fotografiile și popularitatea acestora. Ar putea încuraja creatorii și utilizatorii să publice conținut autentic, nu conținut care să strângă cât mai multe aprecieri de la toată lumea.
Acestă schimbare a fost depistată de Jane Manchun Wong, celebră pentru faptul că umblă prin codurile Facebook și Instagram pentru a descoperi ce ne mai pregătesc platformele.
După cum se poate vedea din imagini, nu vei mai putea vedea numărul de like-uri, ci doar persoanele care au apeciat postarea respectivă. În prezent, multe persoane șterg fotografiile care nu adună prea multe like-uri sau își publică anumite poze pe alte conturi deoarece știu că nu vor aduna un număr acceptabil de aprecieri de la ceilalți.
De ce Instagram ar putea renunța la afișarea numărului de aprecieri
Un reprezentant al Instagram a confirmat că utilizează un astfel de model intern și că „ne uităm la metode diferite de a reduce presiunea pe Instagram”.
Cu toate acestea, se pare că nu există niciun plan în a ascunde numărul de urmăritori de pe profil, adică adevărat indicativ al popularității. Totuși, acest număr de urmăritori a devenit prea important pentru companii, pentru agențiile de marketing în a decide cine produce un conținut bun și cine merită sponsorizări.
Numărul de aprecieri al unei fotografii poate avea efecte negative asupra psihicului unei persoane. Kevin Systrom, fondatorul Instagram, a susținut în 2016, că unul dintre motivele pentru care au fost introduse story-urile este acela că acolo nu contează numărul de likes.
Narcisismul și invidia pot apărea dacă ne uităm la numărul de aprecieri. De asemenea, încrederea în sine poate scădea dacă fotografiile nu sunt suficient de apreciate. Pentru unii, Instagram nu mai este distractiv și a devenit doar o modalitate de a aduna cât mai multe like-uri, de a munci pentru ele.