Profitul Facebook îți arată imunitatea gigantului la orice scandal: cât valorează intimitatea ta
Facebook și-a publicat rezultatele financiare pe cel de-al treilea trimestru fiscal din 2019, iar încasările sunt fabuloase, mai ales dacă ai în vedere scandalurile în care a fost implicată compania.
În contextul în care întregul model de afaceri al Facebook implică monetizarea datelor tale private prin reclame personalizate afinităților tale, încasările sunt cu mult peste așteptări. Nu contează nici măcar scandalurile în care a fost implicat gigantul american în ceea ce privește ineficiența protecției datelor utilizatorilor. Scandalul din jurul publicității politice și întrebările legate de moneda virtuală Libra, toate sunt irelevante când vine vorba de făcut bani.
Când tragi linie, veniturile totale ale companiei au ajuns la 17,7 miliarde de dolari, față de 13,7 miliarde de dolari în trimestrul al treilea al anului trecut – o creștere de 29%, citează Mediafax. Facebook a anunţat că profitul din cel de-al treilea trimestru al anului 2019 a fost de 6,09 miliarde dolari sau 2,12 dolari/acțiune, depăşind estimarea analiştilor, care preconizau un profit de 5,47 miliarde de dolari sau 1,91 dolari/acţiune.
Conform estimărilor interne, la ora actuală, nu mai puțin de 2,2 miliarde de persoane utilizează în fiecare zi platformele sale, Facebook, Instagram, WhatsApp și Facebook Messenger. Aceste valori par cu atât mai generoase în contextul ostilității pe care o vezi online față de principiul de funcționare al rețelei sociale și al reticenței utilizatorilor față de modul în care prelucrează datele utilizatorilor în scopuri comerciale.
În ultimii trei ani, Facebook s-a confruntat cu o ostilitate în creștere, atât din partea utilizatorilor, cât și a politicienilor, în legătură cu modul în care compania gestionează datele personale, dar și ca urmare a incapacității sale de a asigura integritatea fluxurilor de știri, în contextul răspândirii campaniilor de dezinformare și propagandă politică. De asemenea, Facebook se confruntă cu provocări tot mai mari în ceea ce privește reglementarea, deoarece autoritățile americane au inițiat o anchetă care are drept scop să stabilească dacă firma a recurs la practici anticoncurențiale.
Dincolo de cifrele optimiste, Mark Zuckerberg este reticent că acest val de creștere a profitabilității va crește și în 2020. În opinia fondatorului companiei, anul viitor va fi unul foarte dificil pentru cea mai mare rețea socială din cauza presiunillor politice, nu a migrației utilizatorilor către alte platforme.