Sute de angajați Facebook protestează: sunt dezamăgiți de minciunile politice servite ca reclame

Sute de angajați Facebook protestează: sunt dezamăgiți de minciunile politice servite ca reclame
09:09 29.10.2019

Facebook are o politică foarte ciudată când vine vorba de administrarea reclamelor politice pe platforma online. Din păcate, când vine vorba de politicieni care mint, se pare că se simt ca acasă pe rețeaua socială.

Oficialii Facebook au fost foarte criticați în ultima lună datorită politicii foarte permisive când vine vorba de reclame false postate de politicieni în campania electorală. Indiferent dacă deformează un pic adevărul sau mint cu nerușinare, atâta timp cât sunt postate de un politician ușor identificabil și nu de o organizație politică, sunt permise. În acest context, aproximativ 250 de angajați ai companiei au semnat o scrisoare deschisă către CEO-ul Mark Zuckerberg, iar documentul cu pricina a fost publicat de New York Times. 

Prin intermediul unor cuvinte fără echivoc, angajații cât se poate de supărați au afirmat că politica referitoare la reclame politice ”este o amenințare la tot ce reprezintă Facebook.” Argumentul principal pentru care acest mecanism e greșit este cât se poate de simplu. Atâta timp când minciunile vor fi servite legal prin intermediul rețelei sociale, încrederea utilizatorilor în platformă va scade vertiginos, pe lângă faptul că va submina integritatea Facebook. 

Pentru că nu au vrut doar să se plângă, aceiași angajți au venit la înaintare și cu șase soluții la această problemă rușinoasă. Lista include impunerea acelorași standarde pentru reclame politice precum toate celelalte reclame, restricționarea posibilității personalizării reclamelor politice în funcție de public și introducerea unor politici mai clare, care să să nu lase loc de interpretări.

Politica noastră ”nu protejează voci, ci, în schimb, permite politicienilor să folosească platforma noastră ca pe o armă prin țintirea oamenilor care cred că orice conținut postat de o figură politică este de încredere”, au afirmat angajații Facebook. De partea celalaltă a baricadei, nu a durat foarte mult până când a venit un răspuns oficial. ”Rămânem dedicați să nu cenzurăm discursul politic și vom continua să explorăm soluții adiționale pe care le putem urma pentru a spori transparența în materie de anunțuri politice.”, a afirmat un directorul de comunicații al Facebook. Cu alte cuvinte, nu se va schimba nimic.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI