Mutarea surpriză a Altex ca să recupereze handicapul în fața eMAG

de: Răzvan Băltărețu
25 11. 2019
Altex / Facebook

Altex e cel mai vechi magazin electroIT din România. A pierdut însă startul cu Black Friday și cu vânzări online. Acum, pe final de 2019, mizează tot pe offline, dar cu o abordare diferită, care ar trebui să fie mai ieftină.

Pe piața din România, Altex a avut avantajul debutului înainte de eMAG și așa și-a consolidat afacerea. Doar că eMAG a crescut pe online, unde costurile au fost mai mici decât întreținerea magazinelor fizice. Chiar dacă Altex trage de prin 2014 atât cu Altex, cât și cu Media Galaxy pe comerț online, încă e în urma principalului rival.

Pe final de 2019, lanțul de magazine a făcut însă o mutare surpriză: parteneriat cu Auchan ca să vândă produse electronice și electrocasnice în hipermarket.

Ce caută un Altex într-un Auchan?

Conceptul cu care experimentează cele două magazine este shop-in-shop și, așa cum îi zice numele, e vorba de un magazin într-un alt magazin. Asta în timp ce lanțurile de hipermarketuri ca Auchan, Cora sau Carrefour au încercat de-a lungul timpului să vândă și electroIT.

Conceptul acesta va fi testat, pentru început, în trei locaţii cu profiluri diferite: Galaţi, Ploieşti şi magazinul din Drumul Taberei, București. Aceste locaţii shop-in-shop Altex din magazinele Auchan vor fi redecorate şi vor avea gama de produse îmbogăţită. Pe scurt, Auchan își acoperă golul pe care îl are pe electroIT, iar Altex își susține rețeaua offline la un cost ceva mai redus.

Ca idee, în concurența pe electroIT, estimarea pe 2019 pentru Altex este la o evaluare de 3,6 miliarde de lei, în timp ce eMAG (prin compania Dante International) este la o evaluare de circa 4,2 miliarde de lei.

În cote de piață, pe electroIT, Samsung are circa 13,5% din piață, eMAG 12,5% și Altex 10,5%. În 2019, eMAG a avut Black Friday pe 15 noiembrie cu vânzări de peste 499 milioane de lei. Acest moment este și cel mai important din an pentru magazin și cel care i-a adus notorietatea.