Cele mai bine vândute modele de smartwatch-uri în 2019

de: Florin Cașotă
03 05. 2019

Smartwatch-urile sunt în vogă. Apple Watch este în continuare cel mai bine vândut din lume, dar Samsung recuperează teren cu Galaxy Watch.

Piața mondială de smartwatch-uri a crescut cu aproape 50% în primul trimestru al anului 2019, iar asta datorită a patru jucători: Apple, Samsung, Fitbit și Huawei.

Apple Watch series 4 este în continuare cel mai popular și cel mai bine vândut ceas inteligent de pe piață, dar și ceilalți producători încep să vândă mai bine. Apple este liderul pieței de dispozitive purtabile cu o cotă de piață de 35,8%, potrivit unei cercetări CounterPoint Research.

„Vânzările de Apple Watch-uri au crescut cu 49% în acest trimestru, comparativ cu trimestrul întâi din 2018. Apple continuă să se concentreze pe aplicații pe sănătate și pe abilitatea de EKG a ceasului, iar acesta este motivul principal pentru care consumatorii îl cumpără”, spune Satyajit Sinha, analist al CounterPoint.

Cei drept, abilitatea de a realiza o electrocardigramă și abilitatea de detecție a unei căzături sunt singurele caracteristici unice ale ceasului, pe care competitorii nu le-au replicat în produsele lor. Funcția de EKG era disponibilă până nu demult doar în SUA, însă acum va fi activată în alte zeci de țări, printre care și România.

Totuși, acesta nu este singurul ceas de pe piață. „Samsung a crescut exponențial cu 127% în primul trimestru al anului față de aceeași perioadă din 2018 și a ajuns la o cotă de piață de 11%. Acest lucru se datorează celui mai recent Galaxy Watch deoarece are o autonomie mai bună, are conectivitate LTE și este o alternativă bună la Apple Watch”, spune Sujeong Lim, analist al CounterPoint.

Motivele principale pentru care se cumpără smartwatch-uri

Și Fitbit a mers bine în acest început de an și a ajuns la o cotă de piață de 5,5% de la 3,7% în primul trimestru al lui 2018. Cota de piață a Huawei a ajuns la aproape 3% datorită ceasului Huawei Watch GT deoarece acesta este unul destul de performant și destul de arătos, însă nu foarte scump.

Oamenii aleg să cumpere asemenea produse datorită abilității de monitorizare a sănătății, de monitorizare a activității sportive, dar și datorită NFC-ului și posibilității de a efectua plăți cu ceasul. Apple Pay va ajunge și în România în acestă vară și deținătorii unui asemenea dispozitiv vor putea plăti cu ceasul la supermarket.

Așadar, Apple Watch este pe cale să devină și mai popular în România.

Locul trei, în funcție de cotă de piață este Imoo cu 9,2%, însă acesta se află în scădere de la 12,8%. Amazfit (3,7%), Fossil (2,5%) și Garmin (1,5%) completează top opt al celor mai importanți producători de smartwatch-uri. Restul jucătorilor sunt minori și au împreună o cotă de piață de 27,9%.