Mercedes și BMW fac un parteneriat istoric: ce se întâmplă din 2024

de: Răzvan Băltărețu
09 07. 2019

Mercedes și BMW sunt două mărci iconice. Acum, când lumea vorbește de un alt fel de viitor pentru mașini, cele două companii vor lucra împreună. Produsul muncii lor ar trebui să ajungă pe străzi din 2024.

Viitorul ar fi al mașinilor autonome în care te urci și ești condus până la destinație. Odată cu 5G, acest viitor va fi mai fezabil. Mercedes și BMW lucrează din acest an la automobile de nivel 4 capabile să preia cele mai multe sarcini din grija șoferului.

Planul Mercedes și BMW e ca până în 2024 să pună aceste mașini pe autostrăzi. Nivelul 4 înseamnă însă că un șofer va fi necesar în spatele volanului condus automat. Acesta, la nevoie, ar trebui să preia controlul mașinii. Astfel de mașini autonome la care lucrează Mercedes și BMW ar beneficia de suport la condus, dar și sisteme automate de parcare.

Cum colaborează Mercedes și BMW ca să fie relevante și în viitor

Conform informațiilor de până acum, cele două companii ar pune la comun circa 1.200 de ingineri specializați în sisteme autonome. Vor lucra în echipe mixte, iar testele și dezvoltare se vor derula la centrul BMW din Munchen, dar și la alte două zone aflate sub controlul Daimler.

Colaborarea dintre Mercedes și BMW se va concentra pe dezvoltarea sistemelor de asistență la șofat, inclusiv dezvoltarea senzorilor necesari, dar și sharing de informații, procesare și stocare de date.

Până la planul acesta din 2024, BMW vrea să lanseze o mașină autonomă de nivel 3 în 2021. De cealaltă parte, Daimler lucrează cu Bosch pentru un program pilot pentru mașini autonome care ar trebui să debuteze în 2019. În plus, înainte de mașinile din 2024, Mercedes și BMW vor lucra la dezvoltarea unor mașini de tip taxi capabile să opereze autonom în zone urbane.

Ce nu e clar încă e dacă cele două companii chiar vor reuși să livreze mașini de nivel 4 în următorii cinci ani. Asta pentru că, deși sunt o mulțime de companii care lucrează la această tehnologie, progresele pentru consumatorul final întârzie. Uber și Tesla, Nvidia și Intel, dar și Yandex din Rusia sunt doar câteva companii implicate într-o anumită măsură în acest proces.