Măsuri drastice pentru traficul din București: vinietă și mașini interzise în centru

de: Răzvan Băltărețu
14 08. 2019

Gabriela Firea, primarul general al Bucureștiului, a anunțat că vor fi luate măsuri speciale pentru mașini. Astfel, introduce vinieta și unele autoturisme vor fi interzise în Capitală.

„Bucureștiul are nevoie acum de o măsură care poate părea drastică, însă viitorul apropiat va arăta că este singura decizie pe care o putem lua”, a spus Gabriela Firea despre decizia de-a introduce vinietă în București și de-a interzice anumite categorii de mașini.

Ce înseamnă să plătești vinietă pentru acces în București

Vinieta pe zi (Oxigen B) în București va costa 10 lei. Trebuie să știi însă că de această taxă vor fi scutiți cei care locuiesc în București și în Ilfov. Decizia mai drastică ți s-ar putea părea că mașinile sub euro 3 nu mai au voie să circule prin centrul Capitalei. Pentru o lună ar costa 75 de lei, iar pentru un an 1.900 de lei.

Asta înseamnă că automobilele non-euro, euro 1 și euro 2 nu vor mai avea voie să circule în zona centrală a Bucureștiului. Dar nu scapă nici mașinile euro 3. Cei care le dețin trebuie să plătească o taxă pentru a avea acces în acestă zonă. Aceasta e cunoscută, deocamdată, sub denumirea Oxigen C.

Măsura ar fi aplicată de la 1 ianuarie 2020. Acest proiect va fi în dezbatere publică 45 de zile.

„Pentru că traficul rutier intens este printre principalele motive care determina valori record de poluare – în ultimii zece ani numărul maşinilor care circulă prin București s-a dublat -, propun un proiect de hotărâre după modelul altor capitale europene, care instituie vinieta electronică pentru circulăția rutieră din București pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state, dar și pentru autoturismele poluante din București sau Ilfov, care tranzitează zona centrală a Capitalei”, a afirmat Firea.

În 2018, s-a discutat în două rânduri despre astfel de măsuri. În aprilie și în noiembrie, proiectele n-au trecut spre aplicare. Oricât te-ar enerva însă proiectul, e în liniile deciziilor luate de alte orașe europene, iar despre București nu poți spune că nu-i poluat.