Cum luptă YouTube împotriva conspirației Pământului plat

de: Bianca Prangate
28 01. 2019

Conspirația Pământului plat a prins o amploare nemaivăzută pe YouTube, dar platforma și-a propus să combată problema aceasta.

Teoria Pământului plat nu este chiar nouă. În 1950 a luat naștere Societatea Internațională a Pământului Plat. Faptul că a reieșit cumva la suprafață se datorează, în mare parte, social media, potrivit lui Viren Swami, psiholog social la Anglia Ruskin University in Cambridge. YouTube-ul, în mod deosebit, a fost o parte esențială în răspândirea acestei conspirații, întrucât pe platformă există nenumărate videoclipuri care încearcă să te convingă că Pământul este plat.

De acum încolo, YouTube nu îți va mai recomanda videoclipuri care promovează teoria Pământului plat. „Vom începe să reducem recomandările cu conținut la limită și conținutul care ar putea dezinforma utilizatorii în moduri dăunătoare – precum videoclipuri care promovează un leac miraculos fals pentru o boală  serioasă, care susțin că Pământul este plat, sau care fac afirmații în mod evident false despre evenimente istorice de tipul 11 septembrie”, a explicat YouTube într-o postare.

O asemenea schimbare va afecta mai puțin de 1% din conținutul YouTube-ului. Cu toate astea, ea ar putea oferi o experiență mai bună pentru comunitatea YouTube-ului. Videoclipurile cu teorii ale conspirației vor putea fi în continuare accesate, doar că nu vor mai apărea în secțiunea de recomandări. „Credem că această schimbare echilibrează menținerea unei platforme pentru discursul liber și îndeplinirea responsabilității noastre față de utilizatori”, a mai explicat YouTube.

Pentru a implementa schimbarea, YouTube va folosi atât învățarea automată, cât și recenziile oamenilor. Inițial, doar utilizatorii din Statele Unite ale Americii vor beneficia de ea. Ulterior, aceasta va fi extinsă către tot restul lumii. „Doar în ultimul an, am făcut sute de schimbări pentru a îmbunătăți calitatea recomandărilor pentru utilizatorii de YouTube”, a subliniat platforma. „Este doar un alt pas într-un proces în desfășurare, dar reflectă loialitatea noastră și simțul responsabilității pentru a îmbunătăți experiența recomandărilor pe YouTube”.