Cel mai popular joc de pe PC va avea și o versiune pentru telefoane

de: Florin Cașotă
23 05. 2019

Mai ies și lucruri bune în urma parteneriatului dintre China și SUA: Tencent și Riot Games lucrează la o versiune mobile pentru „League of Legends”.

Săptămâna asta am vorbit doar de războiul economic dintre SUA și China, dar acum vorbim de un parteneriat dintre Tencent și Riot Games. Cele două companii vor să transforme celebrul joc „League of Legends” (LoL) într-un titlu mobile.

Tencent a abordat Riot Games pentru a transforma jocul de desktop într-o experiență mobilă în urmă cu foarte mulți ani. La momentul respectiv, Riot Games a refuzat, iar asta a făcut ca Tencent să dezvolte „Honour of Kings” (un joc similar cu LoL) pentru piața din China. Jocul a fost lansat în noiembrie 2015 și a devenit rapid foarte popular și a generat venituri uriașe.

Cei de la Riot Games nu au fost fericiți cu această decizie, iar relațiile dintre cele două companii s-au stricat și mai mult după ce Tencent a adaptat titlul pentru piețele vestice, sub numele de „Arena of Valor”, lansat în 2016-2017.

Totuși, „Arena of Valor” nu a prins în Europa și în SUA. Acum, cele două companii par a fi căzut la pace și sunt gata să lanseze o versiune a „League of Legends” pentru smartphone-uri.

O sursă a declarat pentru Reuters că se lucrează la această versiune de mai bine de un an de zile, dar altă sursă a zis că jocul nu va fi gata în 2019.

Riot Games are nevoie de o versiune mobile pentru „League of Legends”

Mai multe detalii despre LoL pe mobile nu au fost făcute deoarece proiectul este confidențial. Jocul a generat 1,4 miliarde de dolari pentru Riot Games în 2018, o sumă importantă, însă în scădere cu 21% față de 2017.

„League of Legends nu o duce la fel de bine ca în trecut, iar Riot are nevoie să găsească o nouă metodă să monetizeze jocul, mai ales că acesta este singurul titlu al companiei”, a spus Gu Tiany, analist pentru firma de cercetare Newzoo.

Chiar și așa, LoL este cel mai popular joc video de pe PC, în funcție de numărul de utilizatori unici din fiecare lună, și 24,7% dintre toți gamerii din lume au încercat jocul în luna aprilie.

O versiune pentru smartphone-uri va atrage mai mulți jucători din Asia deoarece aceștia tind să prefere jocuri de acest gen, spre deosebire de europeni și americani care preferă PC-ul și consolele pentru titluri mai sofisticate.

Jocurile mobile au generat 57% din veniturile industriei de jocuri în China în 2018, dar doar 36% din venituri în SUA.