Opțiunea de la Google pe care o ai doar în Europa: cum profiți de ea

de: Teodora Tudosie
21 03. 2019

Google a fost amendată cu peste nouă miliarde de dolari în decursul a doi ani. Acum vrea cu tot dinadinsul să evite o nouă penalizare.

Compania a anunțat că va întreba utilizatorii europeni ce browser și ce motor de căutare preferă să folosească.

Kent Walker, vicepreședinte Global Affairs, susține că utilizatorii au avut întotdeauna de ales și puteau oricând să instaleze orice motor de căutare sau browser, „indiferent de ce e pre-instalat pe dispozitiv atunci când îl cumperi”. Totuși, Google este deja setat drept motor de căutare default iar browser-ul Chrome este pre-instalat pe toate dispozitivele Android.

Cel mai probabil, aceasta este strategia prin care compania încearcă să evite alte posibile amenzi.

De asemenea, Google a creat o licență separată pentru Google Play, Chrome și Search după decizia comisiei europene. Acest lucru permite producătorilor de telefoane mobile să instaleze orice altă aplicație care să înlocuiască serviciile oferite de aplicațiile sale.

„Vom face mai multe pentru a ne asigura că deținătorii de telefoane cu Android sunt conștienți de varietatea browsere-lor și motoarelor de căutare disponibile pentru a fi descărcate pe telefoanele lor”, a mai adăugat vicepreședintele Google.

Amenzile UE pentru Google

Google a fost acuzată în 2018 că monopolizează piața și nu lasă celelalte companii să se dezvolte și să inoveze. Astfel, a primit o amendă de aproximativ cinci miliarde de dolari de la Comisia Europeană.

UE a văzut nedreaptă mișcarea companiei, care solicita producătorilor de telefoane mobile să pre-instaleze motorul de căutare și browserul companiei pe dispozitivele lor pentru a putea primi licența de folosire a Magazinului Play.

Compania a fost amendată din nou de Comisia Europeană și în 2019. De data aceasta cu aproape 1,5 miliarde de euro. Google a fost acuzată că a abuzat de poziția dominantă pe piață și a încălcat normele antitrust ale UE. Astfel, aceasta și-ar fi forțat clienții AdSense să semneze contracte care menționau că nu pot să afișeze reclame de la rivalii săi.

Este ce de-a treia amendă în doi ani pentru gigantul tech.