Facebook va modifica radical butonul Like ca să nu mai fugi după faimă

de: Răzvan Băltărețu
30 09. 2019

Butonul Like e iconic pentru Facebook. Și acum a devenit o povară, așa că rețeaua socială vrea să-i limiteze efectele. A început deja testul, iar în curând ar putea fi la nivel mondial.

Butonul Like a fost una dintre cele mai bune idei pe care Facebook le-a avut. I-a permis să colecteze date despre utilizatori chiar și când aceștia nu erau pe platformă și-a devenit un simbol pentru rețea. Doar că acum Facebook e o platformă cu aproape două miliarde de utilizatori.

Într-o încercare de-a opri răspândirea falsurilor, dar și de-a diminua fuga după popularitate, Facebook va ascunde numărul de like-uri. Cel care a publicat ceva va ști cât de populară sau nu e opinia sa, dar nu și ceilalți.

De ce vrea Facebook să ascundă numărul de like-uri

Strategia asta a Facebook a început cu Instagram, unde în anumite țări deja a eliminat numărul aprecierilor. Astfel, cel care publică vede ce succes au imaginile, dar nu și ceilalți.

Opțiunea aceasta pentru Facebook a început să fie testată în Australia. Apare după cum vezi în imaginea de mai sus: [numele unui utilizator] și alții. Numărul comentariilor au rămas acolo, astfel ca e posibil ca asta să influențeze, totuși, răspândirea unui mesaj care ar putea fi fals.

„Derulăm niște teste care ascund numărul de like-uri, reacții și vizualizări pe video”, a explicat Facebook. Face asta, cel puțin la nivel oficial, ca să vadă dacă schimbă cu ceva experiența de utilizare a rețelei pentru utilizatori. Scopul mai mare e să elimine presiune de-a face cifre mari, ceea ce ar transmite că mesajul respectiv sau videoclipul sunt populare.

Compania are o problemă imensă cu dezinformarea și urmează alegeri prezidențiale în Statele Unite ale Americii. Rețeaua socială a ieșit destul de prost după alegerile câștigate de Donald Trump și acum încearcă să limite răspândirea mesajelor false. Dacă e vreun indicator al succesului testul cu Instagram, oamenii apreciază eliminarea numărului de like-uri.