Facebook și Google cheltuie mai mult ca niciodată ca să facă legea
Facebook și Google cheltuie bani buni pentru ca legile să fie ”aranjate” după bunul plac, iar acum o fac mai mult ca niciodată.
Compania mamă a Google, Alphabet, a publicat un raport care arată că a cheltuit 21,2 milioane de dolari pentru a face lobby în guvernul american, în 2018. Recordul anterior era de 18,22 milioane de dolari, înregistrat în 2012.
De asemenea, și Facebook a publicat date care arată că a cheltuit 12,64 milioane de dolari în 2018, pentru lobby în guvernul american. E o creștere față de 2017, când suma ajungea la ”doar” 11,51 milioane de dolari.
Google a arătat că între discuțiile cu legiuitorii, din ultimul trimestru al anului trecut, se regăsesc subiecte precum tehnologia de căutare, reforma justiției, dar și o reformă a taxelor la nivel internațional.
Facebook spune că, între noile subiecte de lobby ale companiei, se regăsește ”integritatea procesului electoral.” Compania face lobby celor de la Federal Trade Commission, agenție care investighează practicile companiei din domeniul securității datelor.
Sundar Pichai, CEO-ul Google, care a apărut în fața unei comisii a Camerei Reprezentanților în decembrie, spune că firma sa susține ideea de legislație națională în domeniul confidențialității. Totuși, acesta contestă acuzațiile orientate împotriva Google, conform cărora compania ar avea un bias politic în ceea ce privește rezultatele căutărilor, dar și pe cele care afirmă că gigantul și-ar îngreuna competitorii.
Microsoft a cheltuit 9,52 milioane de dolari pentru lobby în 2018, conform informațiilor publicate de companie. E o creștere față de 2017, de la 8,5 milioane de dolari, dar o scădere față de 2013, când au fost cheltuiți 10,5 milioane de dolari.
Apple a cheltuit 6,62 milioane de dolari anul trecut, comparativ cu recordul de 7,15 milioane de dolari, din 2017.