Dacia surpriză din noul sediu Renault. Elena Ceaușescu ar fi interzis-o

de: Andrei Simion
01 07. 2019

Dacia se poate lăuda cu o listă considerabilă de mașini care n-au mai ajuns niciodată pe șosea. Renault a recuperat una aparte. Acum și-a găsit o casă primitoare sub forma noului sediu al companiei.

Pe 28 iunie, Renault România a inaugurat un sediu nou în Capitală. Se numește Renault Bucharest Connected și în prima zi a fost vizitat și de Viorica Dăncilă, premierul României. Dincolo de această vizită oficială, sediul are și-o surpriză. Găzduiește Dacia Estafette, modelul perfect pentru hipioți est-europeni.

Cum a apărut Dacia Estafette

Dacia Estafette prezentată de Renault în noul sediu din București

Pe lângă experimentele pe care le-au făcut fanii Dacia, acest model a apărut chiar ca proiect oficial. La fel ca alte mașini fabricate în România, și aceasta a fost preluată după Renault. Mai precis, după modelul Estafette, de unde și numele. Dar mai e cunoscut și drept D6. A fost asamblată în România între 1975 și 1978 și au fost realizate 642 de exemplare (alte surse dau circa 800 de unități).

Dincolo de aspect, care te duce cu gândul la o mașină de familie mare sau de cărat, motorul și toate anexele sale, mai puțin pompa de apă și carcasa filtrului de aer, erau comune cu cele de pe Dacia 1300. Tot de fabricație românească erau sistemul de frânare de pe puntea spate, geamurile, plafonierele, anvelopele și tapițeria. De acest model a beneficiat, o vreme, Poșta Română.

Modelul s-a remarcat mai mult printr-o legendă: Elena Ceaușescu nu ar fi vrut ca modelul să ajungă la populație, că ar fi împins-o spre haos, anarhie și trai mai libertin. Levente Dudi, din Brașov, care a repus pe roți o Dacia de tipul acesta a spus însă că nu e chiar așa.

„Asta era o legendă urbană, că Elena Ceauşescu ar fi interzis fabricaţia, dar eu cred că argumentul cel mai valabil este că în anii 1970 era criza petrolului, asta era pe benzină, modelul TV mergea deja pe motoare diesel şi atunci cred că asta a fost cea mai plauzibilă explicaţie de ce s-a oprit fabricaţia. Toate aceste maşini au intrat în anii ’70 şi au fost destinate instituţiilor. Nu au intrat la particulari”.
Levente Dudi

Ce mai găsești în noul sediu Renault

Renault Bucharest Connected găzduiește 3.200 de salariați ai grupului de la București. Clădirea a fost proiectată special pentru grup și integrează ingineria, activitățile terțiare și noul centru de design.

Clădirea mai găzduiește un restaurant cu terasă și-o capacitate 800 de locuri, cafenea, sală de fitness, două cabinete medicale, dar și un Learning Hub și un Creative Hub. Cum e vorba de un constructor auto, are și 1.000 de locuri de parcare în interior și exterior. În ceea ce privește spațiile verzi, sunt circa 1.000 de copaci plantați. Există și stații de încăcare pentru vehicule electrice, astfel că mai lipsește doar o Dacia electrică.