Dacia pentru studenți e mașina ciudată creată în vremea lui Ceaușescu

de: Florin Cașotă
15 06. 2019

Mașina gândită pentru studenți de către Nicolae Ceaușescu se numea Dacia Student 650 și ar fi trebuit să fie produsă în serie de Uzinele Dacia.

Dacia Student 650 a fost gândit ca un model auto pentru studenții care făceau naveta de la București (sau oricare alt mare oraș al României) la casa părinților. Deci mașina trebuia să fie una mică, simplă și care să nu consume multă benzină și să nu coste mult.

Dacia Student 650 era inspirată de la binecunoscuta Dacia 500 Lăstun, autoturism românesc de mici dimensiuni, fabricat între 1988 și 1991 la Timișoara.

Motorul în patru timpi care echipa modelul Lăstun avea 2 cilindri paraleli verticali, 499 cc, 22,5 CP și un consum de 3,3 l/100 km în regim constant, respectiv de 4,5 l/100 km în ciclu urban.

Cutia de viteze era manuală, cu patru trepte, iar schimbătorul de viteze era amplasat la volan (precum la modelele Trabant). Tracțiunea era pe față, iar toate frânele erau cu tamburi. Era echipat cu pneuri de dimensiuni 125 SR 12 și jante de 3,5 țoli. Viteza maximă de deplasare era de 106 km/h.

Care a fost planul pentru Dacia Student 650

Inițial, Dacia Student 650 a fost proiectată pentru un transport urban, ce ar avea o capacitate maximă de patru persoane (doi adulți și doi copii), cu un consum redus de până la 3 litri/100 km și care ar fi capabilă să atingă o viteză de 70 de kilometri pe oră.

Până la urmă, acest model de Dacia avea un motor de 650 cmc, cu doar doi cilindri și putea atinge o viteză maximă de 110 kilometri pe oră. Totuși, Dacia Student 650 a rămas la stadiu de proiect și nu s-a materializat într-o mașină produsă în serie.

Planul lui Ceaușescu nu s-a materializat, iar studenții sunt nevoiți să folosească în continuare CFR-ul pentru a ajunge la părinți. Iar prin București, studenții încep să meargă tot mai des cu trotinetele electrice pe care le poți închiria de la Lime, Flow sau Wolf-e.