Avertisment pentru Vodafone: cine forțează operatorul să nu crească tarifele

de: Răzvan Băltărețu
04 05. 2019

Vodafone a anunțat în aprilie că va mări tarifele. Data era 6 mai, adică luni. Totuși, s-ar putea ca decizie să nu fie aplicată. Nu a fost însă singurul operator care a mărit tarifele.

Cu trei zile înainte ca noile tarife să fie aplicate, ANPC a dat ordin ca prețurile să nu fie mai mari. „Prin Ordin al Președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), s-a dispus ca, de la data de 2 mai 2019, operatorul de telefonie mobilă amendat de comisarii ANPC în urmă cu câteva zile, să înceteze practicile comerciale incorecte față de consumatori, constatate în urma controlului, realizate în scopul majorării costurilor abonamentelor”, se menționează într-un comunicat remis presei.

ANPC nu a numit direct compania. Profit.ro susține însă că, potrivit surselor din piață, este vorba de Vodafone. Ordinul ANPC a fost semnat de președintele instituției, Marius Pîrvu.

Pe 25 aprilie, ANPC a sancționat operatorul cu 70.000 de lei. Aceasta este este executorie până la obținerea unei eventuale suspendări în instanță de către firma sancționată. „Trebuie menționat că operatorul economic poate contesta măsurile luate de către ANPC în justiție dar, până la soluționarea definitivă în instanță, prevederile Ordinului sunt executorii”, a precizat Autoritatea.

De ce vrea ANPC să oprească măsura anunțată de Vodafone

ANPC susține că această mărire a tarifelor a fost făcută de operator folosind o clauză contractuală abuzivă. Aceasta îi dă dreptul să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând consideră necesar.

O astfel de măsură ar încălca legea 363/2007 pentru practici comerciale incorecte.

Când Vodafone și-a anunțat intenția de-a mări tarifele, a făcut-o digital, iar cei care ar fi vrut să denunțe contractul ar fi trebuit s-o facă prin scrisoare cu confirmare de primire trimisă la sediul firmei în termen de 30 de zile.

Astfel, ANPC a explicat că procedurile de închidere a abonamentului și de portare în altă rețea sunt complicate și necesită timp. Peste 2,3 milioane de clienți ar fi afectați de creșterea abonamentelor, potrivit ANPC.