Apple nu a vândut niciodată mai puține iPhone-uri: cât de gravă este situația
Apple trece printr-o perioadă foarte dificilă în domeniul vânzărilor de telefoane mobile, iar acesta este și unul dintre motivele pentru care a investit sume fabuloase în servicii online la care să te abonezi.
Sunt multe motive să-ți iei un iPhone, iar publicul utilizator de smartphone-uri Apple va continua să se orienteze către gadgeturile gigantului din Cupertino. Din păcate pentru compania condusă de Tim Cook, nu se mai vând la fel de multe unități ca pe vremuri, pentru că nevoia de upgrade s-a diminuat semnificativ. Evoluția în acest domeniu nu mai este la fel de spectaculoasă de la an la an, încât să te forțeze să faci efortul financiar supraomenesc de a-ți cumpăra noua versiune.
În ianuarie, când au apărut statisticile referitoare la vânzările din trimestrul patru al anului trecut, un trend îngrijorător a ieșit la iveală. Vânzările din perioada sărbătorilor nu s-au comparat nici pe departe cu cele din 2017, când s-a lansat iPhone X. Cu câteva săptămâni rămase până la publicarea raportului pentru primul trimestru al acestui an, analiștii sunt convinși că trendul îngrijorător se va acutiza.
Dacă previziunile se adeveresc, Apple nu a vândut decât 45 de milioane de telefoane în ultimele trei luni. În urmă cu aproximativ un an, 52 de milioane de unități plecau din depozitele companiei în aceeași perioadă. Astfel, scăderea este mai mare de 10 procente.
În opinia experților de la OTR Global, Apple a livrat între 37 de milioane și 42 de milioane de unități. Cei de la Wall Street sunt mai optimiști, între 40 și 45 de milioane de unități. Motivul are legătură cu vânzările slabe înregistrate de modelele XR și XS.
În contextul în care Apple nu mai anunță numărul iPhone-urilor vândute, o valoare exactă nu vom mai ști niciodată, dar va putea fi dedusă cu o precizie destul de mare, după publicarea rezultatelor financiare. Raportul financiar al Apple pentru primul trimestru al acestui an va fi publicat pe 30 aprilie. Încasările vehiculate sunt între 55 și 59 de miliarde de dolari, comparativ cu 61 de miliarde de dolari în aceeași perioadă din 2018. Profitul se vehiculează a fi între 37 și 38%.