Pasagerii care nu se comportă frumos nu vor mai putea merge cu Uber

de: Florin Cașotă
05 09. 2018

Atât utilizatorii cât și șoferii Uber știu că dacă nota unui șofer scade sub un anumit prag atunci acesta este dat afară de pe platformă. În viitor, utilizatorii vor putea păți același lucru.

Compania de ridesharing a anunțat o notă minimă pentru pasagerii din Australia și Noua Zeelandă. Aceste schimbări vor intra în vigoare de pe 19 septembrie și pasagerii care se apropie de aceea notă minimă vor fi alertați să se poarte mai bine ca să primească note mai bune, altfel vor fi dați afară.

Nota aceea minimă este de patru stele și contul este dezactivat dacă pasagerii nu-și îmbunătățesc nota după mai multe avertizări. Totuși, nu este un capăt de lume deoarece utilizatorii își pot reactiva contul după ce au luat „o scurtă pauză educațională”. Nu știu cât de eficientă va fi această metodă în a educa pasagerii deoarece dacă i se refuză accesul la o mașină Uber atunci acesta va alege altceva, fie un alt serviciu de ridesharing similar sau clasicul taxi.

Practic, pasagerul nu are la fel de multe de câștigat ca un șofer pe urma unei bune purtări pentru că acesta are mai multe variante și el nu-și câștigă pâinea prin acest serviciu, ci cheltuie bani. În al doilea rând, faptul că ratingul minim este atât de ridicat ne arată faptul că majoritatea aleg cinci stele când vine vorba de notarea pasagerului sau a șoferului.

Cum primești notă mică de la șoferi? Dacă bei alcool, dacă strici mașina, dacă faci mizerie, dar și dacă ești, pur și simplu, un nesimțit. Va fi interesant de văzut dacă o asemenea măsură și pe plan local. Cei de la Uber au declarat că ratingul minim pentru șoferii din SUA este de 4.6 stele din 5, iar pentru șoferi australieni este mai puțin.

Australia și Noua Zeelandă reprezintă a doua zonă din piețe unde Uber activează unde acest rating minim pentru pasageri se aplică. Înainte de această măsură, pasagerii cu notă mică (chiar și la 4.23 stele) riscau să nu fie preluați de șoferi.