Câte sute de milioane au cheltuit românii cu Revolut

de: Florin Cașotă
11 10. 2018

Românii se îngrămădesc să-și facă cont de Revolut și să cheltuiască bani astfel pe supermarketuri și pentru plăți online.

În jur de 75.000 de români au ales să-și facă cont la fintech-ul britanic Revolut, la șase luni de la deschiderea biroului local. În tot acest timp, românii au cheltuit 275 de milioane de euro cu cardurile Revolut. Asta înseamnă că fiecare român a cheltuit, în medie, aproape 3700 de euro.

Cu atingerea acestui număr de utilizatori, startup-ul lansează o versiune a aplicației în limba română.

Cu cei 75.000 de utilizatori ai serviciului, România ajunge pe locul 7 în topul țărilor europene cu cel mai mare număr de utilizatori, depășind Portugalia, Germania și Grecia în ultimele luni.

Românii folosesc Revolut în principal pentru cumpărături online și plăți cu cardul în siguranță, 69.27% dintre tranzacții fiind reprezentate de plățile cu cardul, online și offline. Transferurile bancare reprezintă 15.24% din totalul tranzacțiilor, în timp ce 9.23% sunt schimburi valutare la cursul de schimb interbancar oferit de Revolut. Doar 6.27% din numărul total de tranzacții sunt retrageri de numerar, arătând faptul că România faci pași importanți către a deveni o societate fără numerar.

Principalii comercianți la care românii aleg să plătească cu cardul Revolut sunt Carrefour, Auchan, Taxify, Ali Express, McDonald’s, InMedio și Digi România.

România este în top și în ceea ce privește adopția Metal, abonamentul recent lansat care oferă utilizatorilor un card exclusivist din metal cu până la 1% cashback în monede tradiționale sau criptomonede, un serviciu dedicat de concierge, asigurare de călătorie, precum și posibilitatea de a retrage gratuit de la orice bancomat din lume până la 2400 RON lunar. 4.75% dintre utilizatorii Revolut Metal sunt din România, care se clasează astfel pe locul al treilea în ceea ce privește adopția Metal, după UK și Franța.

Românii au deschis peste 15.000 de pușculițe Vault până acum și au economisit astfel mai bine de 3 milioane de RON, folosind o combinație de economisire a mărunțișului și plăți recurente pentru a strânge bani pentru evenimentele importante, vacanțe sau investiții în imobiliare și criptomonede.