Piesele care se uzează cel mai repede la o mașină

de: Alexandru Rizea
27 03. 2018

Niciunui șofer nu-i place să treacă prin service și cu atât mai puțin să scoată bani din portofel. Din păcate, mașina se strică periodic și există anumite piese care au o durată de viață mai mică decât altele. Iată câteva dintre piese care se strică cel mai repede.

Injectoarele sunt unele dintre cele mai sensibile piese, mai ales că în România carburantul nu este de cea mai bună calitate. Injectoarele au de suferit dacă șoferul nu schimbă la timp filtrul de benzină sau de motorină. Unii mecanici preferă să curețe injectoarele pentru a economisi banii clienților, noi recomandăm schimbul acestora.

Ambreiajul are și el o durată de viață scurtă în România, din cauza suprasolicitării. În Germania, Franța sau Spania, țări cu multe autostrazi și cu drumuri bune, un kit de ambreiaj se schimbă o dată la 25.000 de km. La noi, ceva mai des. Viața ambreiajului mai depinde și de modul de condus al fiecărui conducător auto și de cât de mult circulă prin oraș. Și, evident, de cât de repede pleacă de pe loc.

Din pricina drumurilor de la noi, amortizoarele au și ele de suferit. Acestea se strică din cauza gropilor, a gurilor de canal, a trecerilor la nivel cu cale ferată sau a limitatoarelor de viteză. La fel se întâmplă și cu planetarele care se deteriorează din cauza suprasolicitării lor în executarea anumitor viraje sau din cauza acumulării de praf și murdărie în urma defectării unui burduf.

La mașinile diesel, una dintre piesele care are multe de suferit este pompa de înaltă presiune. Aceasta se strică din mai multe cauze cum ar fi: impuritățile carburantului cu care se alimentează automobilul, un filtru de motorină neschimbat la timp sau cantitatea ridicată de apă din motorină.

Românii nu-și repară mașina singuri

O cercetare arată că șoferii din România nu prea dau pe la service pentru o verificare și merg la mecanic doar atunci când automobilul se strică.

Studiul despre vizita românilor la service arată că o treime dintre proprietarii de automobile de la noi au mers la un service auto în ultimele trei-șase luni, în vreme ce mai mult de unul din 10 români nu a făcut nici măcar o verificare de mai bine de un an de zile.

54,9% din români preferă service-urile autorizate, circa 27% optează pentru reprezentanţele auto. Pe ultimul loc sunt service-urile de cartier. Doar 1,6% dintre respondenţii studiului au declarat că îşi repară singuri maşina