Netflix a promovat și a lansat Cloverfield Paradox

de: Alexandru Puiu
05 02. 2018

Netflix a lansat cel mai scump lung metraj din portofoliu pe 2018 cu un singur trailer în cadrul Super Bowl-ului. The Cloverfield Paradox este acum disponibil pe platformă.

Super Bowl-ul este platforma perfectă pentru marile companii cu bugete generoase. Giganții dintr-o varietate foarte mare de domenii profită de ocazie pentru a-și promova viitoarele produse și servicii. În cazul celor de la Netflix, în 2017, am văzut la Super Bowl o reclamă pentru noul sezon din Stranger Things.

Aseară, Netflix a făcut public un teaser de 30 de secunde pentru The Cloverflied Paradox în cadrul meciului de Super Bowl. Partea surprinzătoare este că, în același trailer s-a anunțat faptul că filmul este disponibil pe îndrăgitul serviciu de streaming pentru vizionare. Practic, un film a cărui producție a costat 45 de milioane de dolari, nu a fost promovat deloc. Nu au existat afișe pentru el, nu am văzut un teaser cu câteva luni înainte sau un trailer de câteva minute.

Fanii filmului din 2008 știau că se lucrează la o continuare pentru Cloverfield, dar nu știa nimeni când va ajunge în cinematografe. Întâmplarea face că, valoarea plătită de Netflix pentru The Cloverfield Paradox a redus la zero nevoia proiectării filmului în cinematografe. Conform informațiilor obținute de Deadline, pelicula este suficient de profitabilă doar din lansarea pe platforma de streaming.

Filmul este co-produs de Paramount și J.J. Abrams, la fel ca în cazul primului Cloverfield. Filmul este regizat de Julius Onah (The Girl is in Trouble). Distribuția îi include pe Gugu Mbatha-Raw (Belle, Beyond the Lights, A Wrinkle in Time) și David Oyelowo (Selma, Queen of Katwe).

Pentru Netflix, această lansare este una foarte importantă ce a creat un precedent interesant. După ce Bright a fost promovat intens cu aproximativ șase luni înaintea lansării efective, compania americană a încercat o cu totul altă tactică în cazul noului Cloverfield. Din păcate, nu vom ști niciodată cât a fost de eficientă, pentru că oficialii serviciului de streaming nu fac publice statistici legate de vizionări.