Țara unde poți să încalci limita de viteză. Care e singura condiție?

de: Daniel Ștefan
05 11. 2018

Guvernul unei țări europene crede că a găsit soluția ideală pentru a-i convinge pe șoferi să cumpere mai multe vehicule electrice. Îi lasă să conducă mai repede decât pe cei cu mașini pe combustibil, dar în anumite condiții.

În timp ce statul român îți dă bani (oarecum) ca să-ți iei mașină electrică, în Austria se dorește implementarea unei legi cam riscante. Se mărește limita de viteză pentru mașinile electrice, dar doar pe anumite șosele, unde calitatea aerului este foarte scăzută.

Noua lege federală a fost deja adoptată, dar nu fără unele păreri contrare și critice. Totuși, Guvernul austriac crede că în acest fel, va convinge mai multă lume să-și ia un vehicul electric, în locul unui pe combustibil.

La fel ca multe alte țări ale lumii, Austria se confruntă cu probleme din cauza poluării excesive generate în special de automobilele diesel și benzină.

Potrivit unor statistici prezentate de Ministerul Transporturilor din Austria, doar 2,5% din totalul mașinilor înscrise în circulație sunt electrice, dar tot e un procent mai mare decât în Germania (de România nici nu mai vorbim).

De altfel, Austria are și motive de mândrie: Jaguar fabrică la Graz modelul I-Pace, primul vehicul electric “grand tour”. Problema e că, probabil, ca în multe alte state, oamenii nu prea se înghesuie să-l cumpere. Așa cum nu prea vor să cumpere nici o mașină electrică mai “ieftină”.

Prețul foarte ridicat al acestor vehicule este unul dintre principalele motive pentru care sunt atât de puține mașini electrice. Un alt motiv este precaritatea stațiilor de încărcare, precum și autonomia încă scăzută a bateriilor.

De aceea, noua lege austriacă a fost criticată ca fiind inutilă sau prost gândită. O viteză crescută pentru un vehicul electric înseamnă, implicit, și scăderea drastică a autonomiei bateriei.

Așa cum în cazul mașinilor pe combustibil se consumă mai mult carburant pentru că le turezi mai mult, în cazul celor electrice se consumă mai repede bateria.

În principiu, șoferilor de mașini electrice li se va permite o limită de viteză de 131 km/h, în timp ce pentru restul, limita este de 100 km/h pe anumite autostrăzi și sectoare de drum care nu depășesc 450 de kilometri.