Cât vor investi giganții industriei auto în mașini electrice
Ford și-a propus ca până în 2022 să aibă în portofoliu 40 de modele hibride şi complet electrice. Piața se dezvoltă și giganții nu vor sta pe margine.
Oficialii Ford Motor au declarat că cel mai mare constructor auto american îşi va majora investiţiile în vehicule electrice la 11 miliarde de dolari până în 2022. Asta în condițiile în care Ford și-a propus să investească 4,5 miliarde de dolari până în 2020. Totodată, Ford a plănuit să adauge 16 modele complet electrice şi 24 modele hibride.
„Suntem complet angajaţi în această mişcare şi vom lua vehiculele noastre de bază pe care le vom electrifica”, a declarat Bill Ford, președintele Ford, în urmă cu câteva săptămâni. „Dacă vrem să avem succes cu electrificarea, trebuie să o facem cu vehiculele care sunt deja populare”, a adăugat el.
În urmă cu câteva luni, General Motors, competitorul direct al Ford pe piața din Statele Unite ale Americii, a anunţat că intenţionează să introducă cel puţin 20 de modele electrice până în anul 2023.
Volkswagen e, de asemenea, în cursa asta cu investiții record. În noiembrie 2017, a anunţat că va cheltui 40 de miliarde de dolari pentru automobile electrice, vehicule autonome şi noi servicii de mobilitate până la finele lui 2022.
Porsche pregătește în prezent lansarea primului său model electric, care va purta numele Mission E și va fi lansat pe piața în anul 2019 în circa 20.000 de unități. Modelul electric o să ofere o autonomie de până la 500 de kilometri și va beneficia de un sistem de încărcare rapidă. Totodată, oficialii Porsche au spus că vor investi 6 miliarde de euro în mașini electrice.
Dacă te întrebi când vor ajunge acestea în România, ei bine, va fi de așteptat. Dar ai alternative și azi. Cea mai accesibilă mașină electrică este Renault Twizy Electric care este, de fapt, încadrată la categoria cvadricicluri, categoriile L6E (cvadriciclu ușor) și L7E (cvadriciclu greu). Aceasta costă 7.000 de euro, poate transporta doi pasageri și are o viteză maximă de până la 80 de kilometri la oră.
Autonomia bateriei este de până la 100 de km. La acest preţ se mai adaugă chiria bateriei: de la 30 euro cu TVA pe lună, pentru un rulaj de 2.500 de kilometri pe an. Cei care doresc să-și cumpere un Renault Twizy Electric nu pot beneficia de ajutorul de la stat, întrucât Twizy este inclus la categoria cvadricicluri. Ajutorul în valoare de 6.000 de euro acordat de statul român se oferă doar pentru autoturisme.