IBM inventează dronele care simt când ai nevoie de cafea și ți-o livrează
În ultimul deceniu, IBM s-a îndepărtat de domeniul care a consacrat-o, crearea de hardware, către domenii noi, precum inteligența artificială și cloud computing. Totuși, un brevet al companiei ne arată că vrea să încerce ceva nou.
Brevetul IMB ne arată un sistem de drone dotate cu camere și senzori care ar putea livra cafea înainte ca tu să știi dacă vrei una sau dacă ai nevoie de una. În aplicația pentru brevet este menționat că această invenție ar putea fi folosită în birou pentru a menține angajații alerți, dar și de magazinele de cafea pentru a-și crește vânzările.
Drona ar folosi senzorii pentru a scana oamenii care au cerut cafea sau ce-i care îi fac un semn printr-o aplicație pentru a le livra bautura.
Mai interesant este că sistemul ar putea scana oameni și ar determina cine sunt oamenii care au nevoie de cafea. Senzorii ar putea detecta dilatarea pupilelor, expresiile faciale și ar putea fi folosite împreună cu datele despre calitatea somnului persoanei respective astfel încât s-ar determina dacă acea persoană are nevoie de cafea sau nu.
În teorie, sistemul ar putea folosi datele brățării sau ceasului inteligent pentru a vedea cum ai dormit, apoi ar decide dacă ai avea nevoie de un espresso sau poate de un latte. Bineînțeles, acest lucru s-ar întâmpla doar dacă ți-ai da acordul ca datele tale să fie folosite astfel.
Un lucru important de reținut este că dacă acest sistem va ajunge vreodată realitate atunci trebuie să nu-ți faci griji că o să-ți pice vreo cafea fierbinte în cap deoarece paharele vor fi în pungi sigilate. Chiar și așa, este cam periculos să bagi drone în oraș și să riști să cadă pe pietoni.
Invenția IBM ar putea fi folosită și de baruri, iar drona ar determina dacă dacă o persoană a băut prea mult uitându-se după semne specifice. Dacă acea persoană ar mai cere și alte băuturi, sistemul l-ar ignora. În cazul acesta cu toții ne întrebăm cine ar câștiga dintre o dronă și un om băut.
Sistemul este destul de departe de a fi implementat, dar este frumos că un gigant ca IBM caută să inventeze lucruri noi pentru viitor.