Mașina de tuns iarbă care întrece orice Dacia și nu numai

de: Daniel Ștefan
10 07. 2018

O mașină de tuns iarba transformată în mașină de curse e ultimul lucru care ți-ar trece prin minte, dar cei de la Honda sunt pe cale să bată un nou record.

Reprezentanța Honda din Marea Britanie vrea să-și doboare propriul record întâi și să convertească o mașină de tuns iarba într-un adevărat vehicul de curse cu care să concurezi cu vecinii (și nu numai). Pare o idee nebunească, dar Honda, unul dintre cei mai mari producători de motociclete din lume, a mai realizat o dată această nebunie și a fost impresionant.

De această dată, Honda vrea să spargă gheața cu Mean Mower V2, urmașul lui Mean Mower, care putea atinge viteza fantastică (pentru o mașinuță de tuns peluza) de 187 km/h, care a înscris un record în 2013. Viteza venea din interiorul unui motor puternic, de 109 cai-putere.

Acum, Honda vrea să mărească miza și să echipeze o nouă mașină de tuns iarba cu un motor mai puternic, care să atingă viteza de 241 km/h.

Dar nu e o veste nouă. Planul lor a fost dezvăluit încă din luna martie, dar, pe atunci, cei de la Honda stabiliseră o limită de viteză mai „mică”, de „doar” 215 km/h.

Testele care au urmat le-au demonstrat că se poate mai mult. Motorul atașat este un 999 cc, cu patru cilindri, “împrumutat” de la o motocicletă Honda CBR1000RR Fireblade SP. Pe motocilcetă, acest motor dezvoltă 189 cai-putere, la 13.000 de rotații pe minut.

Mean Mower V2 va atinge aceleași performanțe tehnice care fac de râs până și mașina din garaj. Gândește-te că acest vehicul atinge 100 km/h în mai puțin de 3 secunde. Sunt mașini ale unor branduri de top care e vând la prețuri de zeci de mii de euro, dar nici nu poți visa să atingi cu ele această performanță.

Nu doar motorul este secretul din spatele vitezei acestei mașini de tuns iarba. Ea este echipată cu toate sistemele necesare unui vehicul capabil să ducă la bun sfârșit o cursă profesionistă, inclusiv un ecran LCD care joacă rolul de computer de bord.

Mean Mower V2 e dotată și cu roți pe măsură, de 10 inci, similare cu cele de pe un ATV.

Cu asemenea configurații, ai zice că ai în față un ATV de curse sau o altfel de motocicletă, dar e mai mult de-atât.  Inginerii de la Honda nu au eliminat funcția ei de bază: de tuns al ierbii. Mașinuța asta poate în continuare să-ți tundă peluza din fața casei, chiar dacă, din când în când, mai faci câteva ture cu ea pe la raliuri. Caroseria este din fibră de carbon, ca să fie ușoară și modernă.

Chiar dacă nu-ți plac cursele, măcar poți să tunzi iarba într-un timp record, nu doar pe a ta, ci și pe a veciniilor.