Harley Davidson își lansează prima motocicletă electrică

de: Alexandru Puiu
01 02. 2018

Harley Davidson, unul dintre cei mai importanți producători din industria moto se pregătește să lanseze un model electric pentru prima oară.

Tot mai multe branduri importante care au fost asociate cu motoare puternice pe benzină încep să cocheteze cu creații electrice. Cei de la Ferrari au fost primii care au afirmat că în următorii ani vor aduce pe piață un concurent serios pentru Tesla. Acum a sosit momentul care Harley Davidson să facă ceva similar.

Fanii Harley Davidson sunt foarte pasionați de motocicletele lor zgomotoase, dar în curând se vor putea orienta către o variantă mai ecologică a producătorului american. Anunțul legat de o motocicletă electrică vine la patru ani după ce LiveWire, un prototip foarte atrăgător al companiei a făcut valuri în Avengers. E greu de spus la această oră care vor fi similaritățile dintre modelul comercial și varianta din filmul Marvel, dar nu e greșit să ne așteptăm la o creație futuristă.

Președintele și CEO-ul Harley Davidson a detaliat planurile pentru un bolid electric în cadrul anunțului legat de rezultatele financiare pe ultimul trimestru. ”Ne-ați mai auzit vorbind de Proiectul LiveWire.” Pentru prima oară, Matt Levatich nu s-a ferit să asocieze un termen precis de livrare pentru o motocicletă electrică. Din câte se pare, va fi vorba de 18 luni. Ca urmare, până la mijlocul lui 2019, dacă nu mai devreme, doritorii vor putea pune mâna pe un Harley Davidson electric, la cea mai apropiată reprezentanță.

Momentan, nu se știe numele sub care va fi comercializată viitoarea motocicletă, dar având în vedere istoricul companiei, s-ar putea să rămânem cu gura căscată. Dacă vor exista similarități cu prototipul LiveWire, creața electrică ar trebui să aibă o autonomie de 80 de kilometri și să accelereze de la 0 la 100Kmph în doar patru secunde. Rămâne să vedem dacă specificațiile vor fi îmbunătățite până la lansarea efectivă.

Pe termen lung, Harley Davidson și-a propus să devină lider în piața motocicletelor electrice, cu investiții anuale între 25 și 50 de milioane de dolari în tehnologii menite să faciliteze tranziția către noua piață.