Cum a ajuns Facebook să fie o unealtă în manipularea politică
Facebook nu scapă nici în 2018 de ceea ce se dovedește a fi cea mai mare problemă: influențarea utilizatorilor înainte de alegeri. Totodată, ar putea fi momentul în care va fi cerută reglementarea rețelei pentru prevenirea unor astfel de scenarii.
Victoria lui Donald Trump la alegerile prezidențiale din Statele Unite ale Americii a fost o surpriză imensă, de unde și nevoia de-a găsi o explicație. Deși nu exhaustivă, una dintre supoziții a fost că Facebook a fost un canal de comunicare exploatat excelent. După dezvăluirile despre reclamele rușilor în favoarea lui Trump sau defavoarea lui Clinton, apar informații despre implicarea Cambridge Analytica.
Facebook a suspendat Cambridge Analytica, conform Recorde, pentru că ar fi încălcat regulamentul și, totodată, a actualizat regulamentul ca astfel de scenarii să fie evitate. Deciziile vin ca urmare a informațiilor apărute în presă conform cărora această companie a exploatat datele a 50 de milioane de oameni.
În 2015, profesorul Aleksandr Kogan a creat aplicația thisisyourdigitallife și a folosit autentificarea de la Facebook pentru ea. Circa 270.000 de utilizatori au folosit-o și Kogan a avut acces la datele lor. În urmă cu trei ani, Facebook permitea colectarea mai multor informații personale, inclusiv despre ce prieteni ai.
Prin cei 270.000 de utilizatori, care nu par deloc mulți la nivel global, Kogan a avut acces la alți 50 de milioane. Informațiile pe care le-ar fi putut obține includeau localizare, interes, dar și mesaje publicate, fotografii încărcate pe rețea și locuri în care au ajuns.
Aici intervine Cambridge Analytica. Din circa 30 de milioane de conturi a putut crea profiluri psihografice. Deși nu era nimic din ceea ce Facebook nu permitea, problema a fost când Kogan a împărtășit datele cu Cambridge Analytica (acțiune care încalcă regulamentul).
[readmore]
Înainte ca toate astea să fie știute, Facebook știa totul, ba chiar a și mințit sau omis faptele într-o audiere în parlamentul britanic.
Cambridge Analytica este divizie de cercetare a Strategic Communication Laboratories, dețină de Robert Mercer, susținător Donald Trump. Totodată, Steve Bannon, consilierul lui Trump în prima fază a președinției, a condus Analytica. Toate detaliile au ajuns acum în presă datorită unei surse din interior care a vorbit despre tot ce s-a întâmplat înainte de alegerile din America. Povestea mai mare este și în The Guardian.