Facebook luptă împotriva știrilor false cu un scurtmetraj
Facebook continuă să aibă o problemă cu știrile false și, în loc să facă eforturi mai mari pentru a o remedia, a lansat un scurt metraj care tratează respectivul subiect.
În momentul în care te gândești la fake news și informații false propagate online într-o manieră surprinzător de eficientă, este foarte probabil să-ți vină în minte Facebook. Cea mai rețea de socializare a fost instrumentală în alegerea lui Donald Trump în poziția de președinte al Statelor Unite și, de atunci, a mai fost responsabilă de alte câteva campanii înșelătoare cu consecințe dezastruoase.
Nu înțeleg exact de ce oficialii Facebook sunt de părere că un scurtmetraj reprezintă cea mai eficientă soluție pentru a explica practicile companiei în materie de știri false, dar clipul intitulat Facing Facts poate fi văzut mai jos. În aproximativ 11 minute, acest film detaliază eforturile gigantului din trecut și din prezent cu referire la o serie de dificultăți cu care se confruntă.
Fiecare modificare adusă algoritmului pe care îți este construit News Feed-ul pare să reprezinte un efort titanic, din cauza riscului că rezultatul ar putea să nu fie neutru ca orientare politică. Compania lui Zuckerberg apelează extensiv la rețele neurale și algoritmi de inteligență artificială pentru a inspecta și a elimina în timp util materialele editoriale mincinoase.
Dacă nu era evident, în același film, Facebook atrage atenția asupra volumului incomensurabil de informație pe care îl postează cele două miliarde de utilizatori. Indiferent cât de mare ar fi numărul de angajați, monitorizarea acelor informații este imposibilă, dacă îți propui să o faci manual. De multe ori, rețeaua de socializare depinde de rapoartele și feedback-ul din partea utilizatorilor obișnuiți pentru a facilita luarea unei decizii avizate.
În final, tonul clipului este unul destul de sincer și e de apreciat faptul că americanii conștientizează că au cam dat-o de gard când vine vorba de eliminarea știrilor false de pe platformă. În același timp, atrage atenția asupra faptului că identificarea de fake news este o problemă care ține și de educația utilizatorilor. Următoarele pe listă sunt eforturile în această direcție.