Încă un motiv pentru care ar trebui să-ți ștergi contul de Facebook

de: Florin Cașotă
27 09. 2018

Un nou studiu publicat de cercetătorii de la Princeton University dezvăluie informații pe care Facebook nu ar vrea să le știi.

Una dintre principalele revelații este că Facebook a păcălit utilizatorii să creadă că autentificarea în doi pași este doar pentru securitatea acestora, dar s-a dovedit că numerele lor de telefon erau folosite pentru a le arăta utilizatorilor reclame.

Lucrarea intitulată „Investigating sources of PII used in Facebook’s targeted advertising” este menită să afle de ce reclamele de pe platformă sunt atât de bine țintite către anumiți utilizitatori. Cercetătorii au descoperit că Facebook creează un profil despre fiecare persoane (shadow profile), iar acest profil conține informații obținute prin metode mai puțin obișnuite.

„Atunci când utilizatorii activau autentificarea în doi pași și dădeau numărul de telefon, acel număr putea fi urmărit de publicitari timp de câteva săptămâni”, se arată în lucrarea de cercetare.

De asemenea, rețeaua socială aduna informații de fiecare dată când utilizatorii își actualizau informațiile de contact. Oamenii fac asta câteodată pentru a găsi mai mulți prieteni pe Facebook. Chiar și cercetătorii au fost surprinși de faptul că Facebook Ads a folosit informații care nu erau date direct de către utilizatori sau care nici măcar nu erau legate de utilizator. Mai mult, utilizatorii erau păcăliți să împărtășească informații private despre contactele lor fără să înțeleagă implicațiile.

De asta publicitarii sunt atât de interesați să-ți obțină numărul de telefon deoarece astfel pot să-și servească reclamele mult mai bine, iar asta va duce la vânzări mai multe și venituri mai mari. În același timp, Facebook vrea ca tu să primești reclame și ca tu să cumperi produse pentru a dovedi eficacitatea canalelor de reclame.

„Cred că mulți utilizatori nu înțeleg cum funcționează reclamele țintite: publicitarii pot să specifice exact ce utilizatorii să le vadă reclamele specificând adresele de email, numerele de telefon, nume și date de naștere”, a spus Rob Goldman, vicepreședinte al Facebook Ads.

Dacă nu vrei să-ți ștergi contul de Facebook, dar vrei să te afli mai mult în control asupra ceea ce reclame vezi poți merge la setări apoi la reclame și îi poți interzice rețelei să nu îți dea reclame în funcție de activitatea ta de pe platformă și așa mai departe.