eMAG ”se menține”: câți bani a pierdut magazinul în 2017

de: Florin Cașotă
05 06. 2018

eMAG, cel mai mare retailer din România, și-a făcut publice datele financiare și deși cifra de afaceri a companiei a crescut, pierderile s-au adâncit.

Dante International SA, firma care operează emag.ro, a pierdut 111,2 milioane de lei (aprox. 23,8 milioane de euro), conform raportărilor de la Ministerul de Finanțe. Pierderile retailerului online au crescut față de anul 2016, când acestea ajungeau la 85,3 de milioane de lei. De asemenea, datoriile totale ale eMAG se ridicau la 1,097 mld. lei (240,3 milioane de euro) la finele anului 2017, în creștere cu 40,4% față de anul anterior.

Totuși, nu totul este cenușiu în ograda eMAG deoarece cifra de afaceri a companiei a crescut de la 2,4 miliarde de lei la 3,3 miliarde de lei (724,5 milioane de  euro). Interesant este și faptul că eMAG a depășit pentru prima dată în istorie retailerul Altex (3,2 miliarde de lei) în ceea ce privește cifra de afaceri pe anul trecut. Totuși, retailerul electro-IT, care vinde predominant în magazinele clasice, are un profit de 48,6 milioane de lei. Altex este controlată de omul de afaceri Dan Ostahie.

În altă ordine de idei, numărul mediu de angajați al eMAG a crescut cu 655 de persoane la 1,990, evoluția fiind influențată și de integrarea Fashion Days, care avea aproape 400 de oameni.

Retailerul online operează în acest moment pe piețele din România, Ungaria și Bulgaria și este controlată de gigantul Naspers și de omul de afaceri Iulian Stanciu.

Grupul sud-african Naspers a cumpărat 70% din acțiunile eMAG în 2012 atunci când retailerul avea afaceri de aproape 685 de milioane de lei. Atunci grupul a cumpărat toate acțiunile lui Sebastian Ghiță (in jur de 40%) și câte jumătate din acțiunile lui Iulian Stanciu (peste 20%) și ale lui Radu Apostolescu (peste 8%).

În 2014, Radu Apostolescu, singurul român din echipa care a pus bazele eMAG, și-a vândut către ceilalți acționari, Naspers și Stanciu, pachetul d de 8,4% pe care-l deținea.