Dacia Logan decapotabilă e ce trebuie ca Dacia să fie și cool, nu doar ieftină

de: Daniel Ștefan
08 11. 2018

Dacia Logan cabrio este visul multor iubitori de mașini românești, dar nu a fost realizată de fabrica de la Mioveni, ci de un service care nu s-a rezumat doar la simple schițe și randări.

Dacia Logan decapotabilă nu este și nu va fi vreodată un model de serie. Nu știm dacă acest model de Dacia este omologat pentru drumurile publice, dar cu siguranță a fost creată pentru a fi o mașină de spectacol.

Este, într-adevăr, un automobil care crește popularitatea service-ului Auto K9, locul unde a fost modificat acest Logan din generația a doua. Dacă la intrare te întâmpină o asemenea realizare, cu siguranță te gândești că ai ales service-ul potrivit.

În imagini, se poate vedea că dintr-o Dacia au fost păstrate proporțiile de bază ale unui Logan și au fost făcute doar modificările care-l transformă într-o decapotabilă fără plafon escamotabil (nici măcar unul textil).

Ca orice cabriolet clasic, Dacia Logan decapotabilă are două uși, dar portierele frontale au fost prelungite, iar cele din spate au fost complet eliminate. În locul lor au fost adăugate panouri frumos finisate care nu dezvăluie vreo urmă de sudură sau tăiere ori îndoitură.

După cum poți observa în aceste imagini cu Dacia Logan modificată, nu a fost denaturat profilul. Cea mai evidentă modificare este eliminarea plafonului, inclusiv a “bordurii” de încadrare a lunetei. A fost însă păstrat stopul central, dar s-a înlocuit panoul din spatele tetierelor din spate. În locul celui clasic, specific unui sedan, a fost adăugat unul cu două “cocoașe” aerodinamice, cum aveau unele modele cabrio de prin anii ‘90.

Doar finisajul pe acest model de Dacia Logan, de la nivelul terminației parbrizului, este mai grosolan. Îți dai seama că în regiunea superioară plafonul a fost tăiat cu flexul, dar urmele sunt bine acoperite.

De asemenea, au fost tăiate și ramele de la geamurile ușilor laterale. În lipsa lor, evident, au fost eliminate și geamurile. Au fost scoase și tetierele din spate, la fel și centura de siguranță centrală, a banchetei.

Interiorul a fost și el schimbat. Chiar dacă bordul este cel original, e primul Logan cu un bord alb, în ton cu pielea albă de pe scaune, banchetă și uși. Volanul a fost lăsat negru sau cenușiu închis, ca să reziste probabil la murdărie.

Portbagajul este strâmtorat de un sistem audio performant, dar tot e suficient spațiu, mult mai mult decât întâlnești la vreun model cabrio.

Această Dacia Logan nu va fi văzută pe drumurile publice, dar cu siguranță ar atrage atenția tuturor. Au existat mai multe schițe digitale și randări cu Dacia Logan decapotabilă, dar cei de la service-ul Auto K9 sunt, până în acest moment, singurii care au transpus în realitate ideea.