Asistentul digital îți va putea spune dacă zborul tău va avea întârziere

de: Florin Cașotă
18 12. 2018

Asistenții digitali precum Google sau Alexa devin din ce în ce mai importanți și te pot ajuta cu tot mai multe lucruri. Practic, Google vrea să devină secretarul tău care știe totul despre programul tău și vrea să-ți facă viața mai ușoară.

Un asistent îți spune cum e traficul, ce notificări ai și în viitor ți-ar putea spune și dacă avionul tău o să plece cu întârziere. Google plănuiește să lanseze o nouă funcție pentru asistentul Google și le va da utilizatorilor posibilitatea de a afla dacă zborul său urmează să aibă întârziere sau nu.

Dacă îți pare familiar atunci află că Google face deja asta cu Google Flights unde informația este afișată în scris, însă acum vei putea afla chiar de la asistent care este situația zborului tău.

Poți să întrebi lucruri precum: „Hey Google, zborul meu are întârziere?” sau „Care este starea zborului American Airlines de la Philadephia la Denver?”. Cum va reuși compania să îți spună dacă zborul tău are întârziere sau nu? Prin utilizarea unei combinații de machine learning și date istorice despre zboruri asistentul ar putea da o predictie.

Cât de încrezător este sistemul în ceea ce zice? Cam 85%, spun cei de la Google. Pe lângă acestă informație despre starea zborului ai putea să afli și care ar fi motivul pentru care avionul nu pleacă la timp.

Alte servicii îți trimit notificări despre întârzierile zborurilor, dar nu-ți pot prezice dacă un zbor va întârzia sau nu. Apple, de exemplu, îți trimite o notificare dacă ai biletul electronic în Wallet. De asemenea, multe linii aeriene trimit notificări despre starea zborurilor către clienți prin mesage sau emailuri.

Diferența este că Google încearcă să prevadă dacă un zbor este predispus să întârzie sau nu, înainte ca liniile aeriene să anunțe asta. Ar fi bun un astfel de sistem ca să nu mai pierzi timp degeaba prin aeroport dacă vezi că zborul are o întârziere de două sau trei ore.