Chinezii de la Huawei au copiat Apple până au reușit să ajungă pe locul doi

de: Alexandru Puiu
29 08. 2018

Conform celui mai recent studiu publicat de Gartner, victoria celor de la Huawei în fața Apple a devenit cât se poate de clară și, cel mai probabil, ireversibilă.

Apple s-a aflat pe poziția a doua în clasamentul global al producătorilor de smartphone-uri de aproape un deceniu. Se pare însă, că poziția pe podium a americanilor este amenințată din ce în ce mai serios de către producătorii asiatici. Samsung continuă să se afle pe primul loc și în al doilea trimestru din 2018, dar locul doi a ajuns să fie ocupat de Huawei, în timp ce Apple primește medalia de bronz.

Primele speculații conform cărora Apple nu se mai află pe locul doi în top au apărut în urmă cu aproximativ o lună. La momentul respectiv, IDC a confirmat că Huawei a devenit pentru prima oară producătorul de smartphone-uri de pe poziția a doua la nivel global. Diferența este că IDC măsura unitățile livrate în magazine la momentul respectiv, în timp ce Gartner cuantifică vânzări efective către utilizatori.

Trecând peste detaliile de fond, vânzările Huawei au crescut cu 38,6% de la un an la altul, iar meritul se datorează mai ales creațiilor realizate sub brandul Honor. Respectivele gadgeturi sunt disponibile la ora actuală în peste 70 de țări și oferă un raport preț/performanță de invidiat.

În ceea ce-i privește pe cei de la Apple, nu este vorba că le merge prost, doar că nu se mai bucură de mult timp de o creștere semnificativă a unităților comercializare. Între trimestrul doi din 2018 și aceeași perioadă din 2017, s-a înregistrat o creștere de 400.000 de unități. În același timp, procentul din piață al gigantului din Cupertino a scăzut de la 12,1% până la 11,9 procente.

Deși își menține în continuare poziția de lider, Samsung o duce surprinzător de rău. Diferența de la an la an este de -12,6%. Cererea pentru terminalele Galaxy S este în cădere liberă, dar sud coreenii își pun bazele în recent lansatul Galaxy Note 9. Vânzările Xiaomi au crescut cu 55%, în timp ce Oppo a stagnat în cea mai mare parte a timpului.