Algoritmul care alege destinația de vacanță în locul tău

de: Andreea Cuzub
07 07. 2018

Tuturor ne place să plecăm în vacanțe, însă alegerea unei locații pentru concediul mult așteptat nu este cea mai ușoară sarcină. Tehnologia vine în ajutorul tău, cu un algoritm care te ajută să iei cea mai bună decizie.

Lanțul hotelier francez AccorHotels le urmărește potențialilor clienți rata bătăilor inimilor, pentru a le alege destinația perfectă de vacantă. Acest lucru este posibil datorită programului „Seeker”, care analizează anumite indicii biofizice ale turiștilor.

Sistemul AI promite că este capabil să „îți citească mintea” și să-ți detecteze frecvența cardiacă, prin intermediul camerei web a laptopului sau a celei de pe telefon.

Compania din Paris a colaborat cu agenția canadiană Cossette și cu creatorii de experiențe digitale de la The Mill, pentru a dezvolta site-ul Seeker.

Vizitatorii site-ului au posibilitatea de a completa o serie de întrebări legate de următoarea vacanță cu sau fără o cameră care să le analizeze răspunsurile. Dacă alegi să pornești camera, fața ta va fi analizată, iar rezultatele vor fi procesate de un algoritm complex.

Compania susține că aparatul foto preia orice variație a pulsului, pe baza intensității culorilor de pe față. Pe lângă faptul că fața potențialilor clienți este analizată pentru a detecta eventualele semne de bucurie sau dispreț, testul are și o serie de întrebări care evidențiază preferințele utilizatorilor în materie de concediu.

Per ansamblu, Seeker combină indicii din șase domenii diferite, printre care se numără informații legate de psihologia, personalitatea, stilul și destinația potențialilor utilizatori.

După încheierea quiz-ului, Seeker le prezintă utilizatorilor o fotografie cu o potențială destinație de vacanță. Utilizatorii au puțin timp la dispoziție să se decidă dacă destinația este pe placul lor și ar dori să o viziteze.

Seeker reprezintă încercarea lanțului hotelier de a-i face pe clienți să se simtă speciali și speră ca analiza biometrică oferită de AI să le ofere acestora o experiență unică.