Primul camion electric al Tesla e superb

de: Alexandru Puiu
19 11. 2017

După câțiva ani în care am visat la el de parcă ni l-am cumpăra, camionul electric de la Tesla a fost dezvăluit oficial și este intitulat Tesla Semi.

Un mastodont special din foarte multe puncte de vedere, Tesla Semi reușește să includă toată tehnologia avansată din Model S într-un camion pentru secolul 21 cu propulsie electrică. Din păcate, nu este primul prototip electric dezvăluit oficial. Daimler, Cummins și Toyota se pot lăuda cu această performanță. Diferența este că Tesla Semi s-ar putea vinde cel mai bine, dacă americanii vor reuși să-l producă suficient de repede.

Înalt, impozant și dominat de linii simple, Tesla Semi este o continuare a principiilor de design introduse de oficialii Tesla încă de la primul lor autoturism, Roadster. O materializare a unui limbaj de design minimalist, acesta poate fi clasificat ca un gadget inspirat dintr-un glonț, conform lui Elon Musk.

Tesla Semi este un camion electric cu o autonomie de 800 kilometri. Atuul său nu constă însă atât de mult în posibilitatea de a se deplasa departe de casă, cât în cumulul de senzori din interior și în funcții smart precum Enhanced Autopilot. Datorită unor artificii hardware și software, este imposibil să fii surprins de informația din unghiul mort. Menit să facă parte dintr-o flotă de camioane, Tesla Semi include un sistem modern de tahograf pentru înregistrarea tuturor parametrilor unei curse.

Îi sunt suficient doar 30 de minute la priză pentru 650 de kilometri de autonomie, cu condiția să fie încărcat la noile Megachargere recent lansate de companie. În timp ce autonomia de 800 de kilometri s-ar putea să nu fie suficientă în anumite condiții, Daimler E-Fuso Vision One nu reușește să parcurgă decât 350 de kilometri până când trebuie să se încarce din nou. În plus, timpul de accelerație pentru Tesla Semi este de 5 secunde la 0 la 100kmph când este gol și 20 de secunde atunci când este încărcat cu 40 de tone de marfă.

Tesla garantează că fiecare camion electric al său va funcționa fără probleme pe parcursul a un milion de mile. Un pic ciudat este formatul cabinei, deoarece volanul este pe centru și s-ar putea să necesite o anumită perioadă de adaptare. În schimb, la fel ca într-un Model 3 sau Model S , Tesla Semi are două ecrane mari sensibile la atingere pe care îți sunt afișate toate informațiile de care ai nevoie.