Sistemele Microsoft Surface nu merită cumpărate, conform unei autorități importante
Gigantul din Redmond a primit cel mai dureros vot de blam din partea Consumer Reports. Autoritatea americană a decis să descurajeze achizițiile de Microsoft Surface.
La nivel global, Consumer Reports este privită ca o autoritate foarte importantă când vine vorba de testarea independentă a unor gadgeturi. Indiferent care sunt specificațiile unui producător în materie de anduranță la șocuri, autonomie, performanță brută sau rezistență în timp, oficialii Consumer Reports verifică valoarea de adevăr a acelor detalii. Din acest motiv, un număr important de amatori de tehnologie se bazează pe opiniile autorității americane când vine vorba de o potențială achiziție.
Pornind de la această premisă, Apple aproape că a intrat în conflict cu realizatorii de teste de CR, după ce aceștia au afirmat că gigantul din Cupertino a mințit în privina autonomiei laptopurilor din portofoliu. Imediat după publicarea respectivul raport, oficialii companiei conduse de Tim Cook au lansat o actualizare de firmware pentru notebook-urile de ultimă generație ale brandului pentru a remedia problema. În fața presiunilor, Consumer Reports a retestat sistemele actualizate și a confirmat specificațiile Apple în materie de autonomia bateriilor.
De această dată, cei de la Microsoft sunt luați în vizor. Publicația non-profit a decis să nu mai recomande în mod oficial achizițiile de dispozitive Microsoft Surface. Indiferent dacă este vorba de tablete, notebook-uri sau hibride, cei de la Consumer Reports au afirmat că au o autonomie prea mică ca să-și justifice prețul.
În urma statisticilor independente adunate de CR, din 90.000 de posesori de Surface, aproximativ 25% au întâmpinat probleme importante de funcționalitate cu gadgeturile lor prețioase până la finele celui de-al doilea an de la achiziție. Sistemele Surface au înghețat, s-au închis aleatoriu, au întâmpinat probleme cu sensibilitatea touchscreen-ului și nu numai. Trăgând linie, niciun produs Microsoft Surface nu a fost considerat de încredere pe termen lung.
Cum era de așteptat, cei de la Microsoft s-au grăbit să publice un comunicat de presă la scurt timp după apariția online a raportului Consumer Reports. Ei au negat validitatea opiniilor exprimate de redactorii autorității americane.